niedziela, 23 lutego 2014

Cytrynowa zupa z kurczakiem i makaronem

Pyszna zupka z dodatkiem kurczaka oraz makaronu z aromatem cytrynowym. Trochę się obawiałam smaku, ale powoli go dopracowałam i zupka wyszła przepyszna.

składniki:

250 g piersi z kurczaka
150 g makaronu nitki
1,5 l wody lub bulionu drobiowego
1-2 cytryny
1 duża marchewka
kawałek selera
1 cebula
2 łyżki masła
sól z pieprzem Kamis
100 ml słodkiej śmietanki
natka pietruszki do posypania

Pierś kurczaka pokroić w drobną kostkę. Warzywa obrać i pokroić, marchewkę i cebulę w pół plastry a selera w kostkę. Pokrojone warzywa podsmażyć na maśle, następnie dodać kurczaka. Gdy mięso zmieni kolor dolać bulion. Dodać sok wyciśniety z cytryny (ja dałam z jednej takiej większej). Do zupy można dodać również skórkę z cytryny wcześniej zblanszowaną, trzeba ja wyłowić przed dodaniem makaronu jednak skórka nadaje zupie gorzkiego posmaku i według mnie lepiej jej nie dodawać. Wszytko gotować ok 30 minut aż warzywa będa miękkie. Doprawić solą i pieprzem, dodać makaron i gotować jeszczę chwilkę aż makron będzie ugotowany. Zestawić z ognia i dolać śmietankę. Wymieszać i od razu podawać posypaną natką pietruszki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz