niedziela, 18 maja 2014

Sernik chałwowy

Udało mi się zakupić ser Wieluń, który niedawno Wam prezentowałam tutaj no i musiał być sernik. Smaczny i wilgotny serniczek z dodatkiem chałwy. Wyrósł mi jak nigdy można by powiedzieć, że to sernik karpatka.

składniki:

masa serowa
1 kg sera z wiaderka
5 jajek
125 g masła lub margaryny
3/4 szklanki cukru
3 łyżki mąki ziemniaczanej
200 g chałwy waniliowej

spód z herbatników
150 g herbatników kakaowych
125 g margaryny

do dekoracji
50 g chałwy waniliowej
polewa czekoladowa 

Składniki przygotować wcześniej aby były w temperaturze pokojowej. 
Przygotować spód. Margarynę rozpuścić w rondelku i wystudzić. Herbatniki wrzucić do rozdrabniacza i zmielić. Dodać wystudzoną margarynę i razem zmiksować. Tortownicę (średnica 24-26 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, wyłożyłam dno i boki wtedy serniczek ma na bokach fajny kształt. Na dno wyłożyć masę z herbatników i wyrównać. Przygotować masę serową. Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywną pianę. Margarynę utrzeć z cukrem, cały czas ucierać i dodawać po jednym żółtku a potem porcjami zmielony ser. Następnie dodać mąkę ziemniaczaną oraz pokruszoną chałwę i wymieszać. Na koniec dodać pianę z białek. Masę serową przełożyć do formy. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C i piec ok 50-60 minut. Wystudzony sernik polać polewą czekoladową i udekorować pokruszoną chałwą.
Polewa czekoladowa: do rondelka wlać 4 łyżki wody i zagotować, dodać 3 łyżki cukru pudru wymieszać aby się rozpuścił, dodać 100 g masła pokrojonego na kawałki i rozpuścić ale nie gotować,zdjąć z ognia i dodać 3 łyżki kakao, dokładnie i energicznie wymieszać do uzyskania jednolitej masy, lekko przestudzić i polać ciasto.



2 komentarze:

  1. nie przepadam za chałwą, ale serniczek wygląda dość smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda świetnie :)
    Ja uwielbiam i chałwę, i serniki, więc to zdecydowanie coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń