piątek, 23 stycznia 2015

Pączusie na serku homogenizowanym

Wszyscy lubimy pączki. Niestety ich przygotowanie wymaga trochę czasu. Jednak swój głód pączkowy możemy zaspokoić takimi prostymi i szybkimi pączusiami z serka homo.

składniki:

2 małe serki homogenizowane o smaku waniliowym (ok 350-400 g)
1,5 szklanki mąki typ 500 Młyn Kopytowa
2-3 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
olej do głębokiego smażenia
cukier puder do posypania

Do miski wbić jajka. Dodać serek homogenizowany i zmiksować. Następnie dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Wszystko dokładnie wymieszać. Dobrze rozgrzać olej. Smażyć pączusie. Łyżkę zanurzać w oleju następnie nabierać ciasto i ponownie włożyć do oleju aby ciasto się zsunęło do oleju. Pączusie smażyć na złoty kolor z obu stron, podczas smażenia jeśli będą miały dość miejsca to same się obracają. Osączyć na papierowym ręczniku. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.




14 komentarzy:

  1. może być inna mąka-tortowa bądź pszenna zwykła?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jagoda Mroczek1 lutego 2015 18:38

    Zrobiłam ,wyszły rewelacyjne,dziekuje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super bardzo sie cieszę że smakowały, pączusie bardzo prose i pyszne sama ostatnio robiłam dwa razy:)

      Usuń
  3. Pyszne tobiłam choć bałam sie że nie wyjdą mi bo żadko coś mi sie udaje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pączusie są bardzo proste i zawsze sie udają, trzeba próbowac jak raz nie wyjdzie to następnym razem sie uda, mi tez nie zawsze wszystko wychodzi :)

      Usuń
  4. A nie wychodzą za mało słodkie? Nie powinno się dodać cukru pudru do ciasta? Można je ponadziewać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie akurat są w smaku- serek jest słodki a do tego posypuje się je cukrem pudrem, co do nadziewania nie próbowałam ich nadziewać bo za szybko znikają

      Usuń
  5. Tez zrobiłam przd chwilą pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. A jak długo je smażyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma określonego czasu, po prostu trzeba obserwować i smażyć aż będą takie złotobrązowe mniej więcej jak na zdjęciu

      Usuń
  7. Duzo ich wychodzi z tego przepisu bo nw czy zrobic podwójna porcje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zalezy jak duże pączusie sie zrobi, tak średni dwadzieścia parę sztuk

      Usuń
  8. Ponczusie... Robiłam jak jeszcze dzieci były małe i jakoś tak zapomniałam... Dzięki! :-)

    OdpowiedzUsuń