czwartek, 23 kwietnia 2015

Cytrusowe ptasie mleczko z niespodzianką

Lekko słodkie i pyszne, do tego bardzo proste w przygotowaniu. Taki oto prosty deserek z galaretek i mleka skondensowanego. Można  go przygotować w pucharkach lub tak jak ja w formie ciasta na zimno na biszkoptach. 

składniki:

300 ml schłodzonego mleka zagęszczonego niesłodzonego
1 galaretka cytrynowa
1 galaretka pomarańczowa
biszkopty do wyłożenia formy
pianki w czekoladzie ok 13-15 szt

Każdą z galaretek rozpuścić w szklance wody i odstawić do wystudzenia. Tortownicę o średnicy 24 cm natłuścić i dno wyłożyć biszkoptami. Ja dno wyłożyłam jeszcze papierem do pieczenia. Połowę schłodzonego mleka ubić na piankę. Następnie porcjami dodawać tężejącą galaretkę pomarańczową. Masę wyłożyć na biszkopty. Następnie w masę powciskać pianki w czekoladzie i wstawić do lodówki. Przygotować drugą warstwę pianki. Ubić drugą część mleka z galaretką cytrynową. Masę przelać do formy. Na wierzchu posypać startą czekoladą i wstawić do lodówki do schłodzenia. Planowałam całość zalać jeszcze na wierzchu galaretką ale moja tortownica już jej nie pomieściła. Jednak bez galaretki według mnie jest lepiej bo galaretka na wierzchu byłaby za ciężka.



5 komentarzy:

  1. Ooooch niebo w gębie! :)
    Kocham takie klimaty, do tego te maleństwa w środku! Kuszące :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytam ze potrzebne mleko zageszczone . Czy moze mi ktos napisac jakie to mleko ? Jsk ono wyglada ? Czy to jest mleko w puszcze?

    OdpowiedzUsuń
  3. To odparowane mleko takie co dodaje się do kawy. Kupuje z firmy Gostyń więc polecam zajrzeć na ich stronę i obejrzeć produkty. Mleczko niesłodzone było kiedyś w puszce teraz jest dostępne w kartoniku, przynajmniej u mnie tylko takie jest, w puszce tylko słodzone. Ewentualnie jakby było dostępne w puszce to niesłodzone to z niebieską etykietą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym panią prosić o przepis na ptasie mleczko

    OdpowiedzUsuń