wtorek, 4 lipca 2017

Zupa szpinakowo-szczawiowa

Na blogu jest wiele przepisów z użyciem szpinaku (wszystkie znajdziecie tutaj klik) jednak jeszcze nie ma zupy bo jej nigdy nie robiłam. W tym roku szpinak mi obrodził więc postanowiłam zrobić swoją pierwszą zupę szpinakową. Szpinak bardzo lubimy więc i zupa z jego dodatkiem także nam przypadła do gustu i od dzisiaj będzie na pewno pojawiać się na naszym stole. Do zupy dodałam nieco szczawiu aby nieco podkręić jej smak bo wydawała mi się trochę mdła.

składniki:

1,5 l bulionu
350 g szpinaku
80 g szczawiu
2 łyżki masła
600 g obranych ziemniaków
2 marchewki
1 cebula
sól
50-100 ml śmietanki 30 % 

Marchewkę i cebulę pokroić w drobną kostkę. Ziemniaki pokroić w średnią kostkę. Bulion zagotować i wrzucić pokrojone warzywa. Gotować do miękkości. Szpinak i szczaw drobno posiekać. Na patelni rozpuścić masło i podsmażyć krótko pokrojone liście aby zmniejszyły swoją objętość. Gdy warzywa w zupie będą już prawie miękkie dodać podsmażone liście. Gotować jeszcze 5 minut. Do smaku doprawić solą. Gdy zupa będzie gotowa zestawić z ognia i zabielić śmietanką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz