poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Kiszona rzodkiewka

W tym roku miałam sporo rzodkiewki więc po raz pierwszy zrobiłam kiszoną. Zrobiłam ją w ten sam sposób jak kiszone ogórki. Kiszona rzodkiewka w smaku wyszła całkiem smaczna, czuć lekki posmak rzodkiewki jednak dominuje smak kwaśny zupełnie taki sam jakbyśmy jedli kiszone ogórki. Szkoda tylko, że rzodkiewka podczas kiszenia traci swój piękny kolor.


składniki:

rzodkiewka

na każdy słoik o pojemności 1 litra: 2 nieduże liście chrzanu, 1 gałązka kopru z nasionami, 2-3 ząbki czosnku, kawałek korzenia chrzanu

zalewa
1 l zimnej przefiltrowanej wody
2 płaskie łyżeczki soli kamiennej

Rzodkiewkę dokładnie umyć. Odkroić końcówki i ewentualnie brzydką skórkę. Do każdego słoja na dno włożyć liść chrzanu. Ułożyć rzodkiewkę. Pomiędzy rzodkiewkę włożyć ząbki czosnku, korzeń chrzanu oraz gałązkę kopru. Na wierzchu rzodkiewkę przykryć drugim liściem chrzanu. W zimnej wodzie rozpuścić sól. Zalewą zalać rzodkiewkę aby cała była zakryta zalewą. Słoiki zakręcić i odstawić do ukiszenia. Podczas pierwszych dni fermentacji słoiki mogą ciec więc najlepiej postawić je na jakims ręczniku lub podstawce.

RÓBMY PRZETWORY! 5.

1 komentarz:

  1. Kisiłam w zeszłym roku są pyszne!!!Pikantne i kwaśne!! Moje smaki

    OdpowiedzUsuń