sobota, 4 sierpnia 2018

Pasztet z cukinii i mięsa mielonego

Robiłam już pasztet z samej cukinii a teraz pokusiłam się na wersję z dodatkiem mięsa mielonego. Dodałam mięso mielone z łopatki wieprzowej. Polecam jest bardzo smaczny. Idealny na przekąskę i na kanapki.




składniki:

ok 900 g młodej cukinii
500 g mięsa mielonego, u mnie z łopatki
200 g żółtego sera
4 jajka
1 cebula
1 i 1/2 szklanki bułki tartej
1/2 szklanki oleju
1 czubata łyżeczka tymianku
3/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 czubata łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżeczka czosnku granulowanego
1/2 łyżeczki ostrej papryki
sól, pieprz

Cukinię dokładnie umyć, osuszyć. Razem ze skórką zetrzeć na tarce o grubych oczkach, akurat robiłam także keczup z cukinii więc sobie pomogłam za pomoca robota. Startą cukinię lekko posolić i odłożyć na sito aby ociekała z soku. Odstawić na ok 1 godzinę. W międzyczasie zetrzeć ser żółty i cebulę , na tarce na grubych oczkach.  Potem cukinię bardzo dokładnie odcisnąć ze soku. Do cukinii dodać mięso mielone, bułkę tartą, żółtka jaj, starty ser i cebulę, olej oraz wszystkie przyprawy. Sól i pieprz do smaku. Masę dokładnie wyrobić. Białka ubić na sztywno i dodać na koniec do masy. Ponownie całość dokładnie wymieszać. Keksówkę 30x12 natłuścić masłem i wysypać tartą bułką. Do foremki przełożyć masę. Ładnie wyrównać. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C i piec ok 60-65 minut, funkcja góra-dół. Przestudzić, pasztet wyjąć z foremki. Całkowicie wystudzić i schłodzić w lodówce.



10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis. Takiego pasztetu jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś robiłam pasztet i jest pyszny ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Do pasztetu używam młodej cukinii, nie ma co wydrążać bo nasionka są maleńkie.

      Usuń
  4. Pyszny pasztecik, sam znika z lodówki😀

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam dzisiaj pasztet. Na razie się studzi ale pachnie w całym domu. Napiszę później jak smakował domownikom.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziś go robiłam, jest szybki i łatwy w wykonaniu, pyszny w smaku. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pasztet rewelacja. Ja dodałam jeszcze pęczek natki pietruszki. Dziękuję za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pani Moniko,czy cebule mozna poszatkowac w blenderze i przesmazyc na patelni?00?Pozdrawiam Bozena.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posztkowana ręcznie czy w blenderze to raczej bez różnicy. Podsmażyć też można, cebule podsmażam do pasztetu z samej cukinii.

      Usuń