piątek, 20 grudnia 2019

Śledzie w sosie śmietanowo-musztardowym

Śledzi u mnie nigdy dość i mam dla Was kolejną pyszną wersję. Coś na wzór tych dostępnych w sklepie w sosie musztardowym. Sos zrobiłam ze śmietany i musztardy francuskiej i całość zabarwiłam kurkumą. Pyszne i proste i mają zdecydowanie krótszy skład niż te dostępne w sklepie.



składniki:

7-8 filetów śledziowych solonych

1 duży kubek śmietany 18 % (330g)
4 kopiaste łyżki musztardy francuskiej
2 łyżki octu
1 łyżeczka kurkumy
pieprz mielony do smaku

Śledzie wymoczyć w mleku lub wodzie aby pozbyć się nadmiernego słonego smaku. Wymoczone śledzie pokroić na małe kawałki. Do miski przełożyć śmietanę. Dodać musztardę, ocet, kurkumę oraz pieprz. Dokładnie wymieszać. Do sosu przełożyć pokrojone śledzie, ponownie wymieszać. Przełożyć do słoja i odstawić do lodówki na 1-2 doby aby się dobrze przegryzły.

Polecam też:
Śledzie w oleju z suszonymi pomidorami
Śledzie w sosie śmietanowo-chrzanowym z żurawiną


1 komentarz:

  1. Będą na pewno smaczne , jutro zadziałam i tez bedę jeść te cudo :)

    OdpowiedzUsuń