niedziela, 12 stycznia 2020

Sałatka z kurczakiem i kuskusem

Kolejna moja sałatka z cyklu "co się na winie" a takie są najlepsze. A więc nawinęły się takie składniki jak: pierś z kurczaka, kuskus, pomidorki koktajlowe, serek feta i suszone pomidory. Całość doprawiłam suszonymi pomidorami z czosnkiem i bazylią, uwielbiam tą przypawę. Pierś usmażyłam ale można użyć gotowanej lub grillowanej, będzie bardziej dietetycznie.




składniki:

450 g piersi z kurczaka

250 g kuskusu
400 g pomidorów koktajlowych
100 g suszonych pomidorów z oleju
250 g sera sałatkowego lub fety
sól,pieprz
suszone pomidory z czosnkiem i bazylią
olej do smażenia
olej z zalewy od suszonych pomidorów do skropienia sałatki
bulion lub woda do kuskusu

Pierś kurczaka pokroić w niedużą kostkę. Oprószyć solą i pieprzem, usmażyć na oleju, wystudzić. Kuskus zalać bulionem lub wodą według przepisu na opakowaniu, wystudzić. Ja zalałam wodą i dodałam 1 czubatą łyżkę suszonych pomidorów z czosnkiem i bazylią. Pomidorki koktajlowe przekroić na pół. Suszone pomidory pokroić w paseczki. Ser pokruszyć na małe kawałeczki. Do miski przełożyć wystudzony kuskus. Skropić lekko olejem z suszonych pomidorów i wymieszać widelcem aby nie było posklejanych grudek. Następnie dodać pozostałe składniki. Ponownie skropić olejem z suszonych pomidorów. Doprawić jeszcze do smaku i wszystko wymieszać.




3 komentarze:

  1. Jakoś nie przepadam za kuskusem.

    www.natalia-i-jej-świat.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś wziąłem tę sałatkę do pracy! Super sprawdza się do lunchboxa, ale i na obiad będzie doskonała ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sałatka w sam raz dla mnie bo bardzo lubię kuskus.

    OdpowiedzUsuń