sobota, 21 lipca 2018

Lody o smaku ajerkoniaku

W sklepach dostępne są lody o smaku ajerkoniaku więc postanowiłam zrobić domową wersję. Wykorzystałam tylko trzy składniki i nie przypuszczałam, że wyjdą takie pyszne. Proponuje od razu zrobić podwójną porcję aby zużyć na raz całą puszkę mleka skondensowanego. Lody można podać same lub stworzyć jakiś bogaty deser i podać z dodatkami.



składniki:

500 ml śmietanki 30 % lub 36%
1/2 puszki mleka słodzonego zagęszczonego (ok 250 g)
1/2 szklanki ajerkoniaku

Śmietankę wlać do miski i ubić na sztywno. Do ubitej śmietanki dodać mleko zagęszczone. Zmiksować aż składniki się połączą. Następnie powoli wlewać ajerkoniak, cały czas miksować. Zmiksować do połączenia składników. Masę przelać do pojemnika z pokrywką, wstawić do zamrażarki. U mnie lody mroziły się przez całą noc. Alkohol sprawia, że lody nie zamarzają na tzw. kość,  są miękkie i puszyste i można zajadać zaraz po wystawieniu z zamrażarki.


1 komentarz:

  1. Pyszne lody. Z ajerkoniakiem jeszcze nie robiłam ;) (u mnie najczęściej śmietankowe lub z owocami)

    OdpowiedzUsuń