sobota, 29 sierpnia 2015

Śmietanowiec z galaretkami

To ciasto na zimno znają chyba wszyscy. Najbardziej lubią je dzieci bo jest bardzo kolorowe. Masę można zrobić ze śmietany, sera sernikowego lub jogurtu. Według mnie najlepsza wersja ze śmietaną. Stąd też nazwa-śmietanowiec, choć spotkałam się z nazwami galaretkowiec czy też kryształek. U mnie bez spodu ale można użyć biszkoptów, herbatników lub upiec cienki biszkopt.

składniki:


4 galaretki, każda w innym kolorze
1000 g śmietany 18% (2,5 dużego kubka, używam Jogo)
4 łyżki cukru waniliowego
1/2 szklanki mleka
3 łyżki żelatyny

Każdą galaretkę rozpuścić w szklance wody i wlać do płaskiego naczynia np. na talerz. Odstawić do stężenia. Gdy galaretki już stężeją pokroić je w kostkę ( w talerzu kroję w kratkę a potem wybieram z talerza łyżką). Śmietanę przygotować wcześniej aby była w temperaturze pokojowej. Do rondelka wlać mleko i namoczyć w nim żelatynę, następnie mleko podgrzać i dokładnie rozpuścić żelatynę. Odstawić do wystudzenia. Do miski przełożyć śmietanę. Dodać cukier waniliowy i miksować aż cukier się rozpuści. Cukru można dać więcej jak ktoś lubi bardziej słodkie. Następnie dodać rozpuszczoną wystudzoną żelatynę i zmiksować. Do masy dodać 3/4 pokrojonej galaretki (resztę zostawić na wierzch). Masę wymieszać delikatnie łyżką a potem przelać do tortownicy ( moja tortownica o średnicy 24 cm). Na wierzchu ułożyć pozostałą pokrojoną galaretkę lekko wciskajac w masę. Tortownicę wstawić do lodówki na kilka godzin aby masa dobrze stężała.

*********Niektórzy piszą, że śmietanowiec się nie zsiada, dlatego też postanowiłam dopisać dokładnie jaką żelatynę używam bo wydaje mi się, że to ona jest przyczyną. Do wszystkich serników, ciast na zimno z dodatkiem żelatyny używam najzwyklejszej żelatyny do mięs,ryb,warzyw i deserów opakowanie 50 g na 2,5 l płynu dokładnie firmy Gellwe. Zważyłam też te 3 łyżki na wadze i wyszło dokładnie 23 g. Mam nadzieję, że ta informacja pomoże i nie nie będzie już problemów z tężeniem. Ważne jest też to, że rozpuszczonej żelatyny nie wolno zagotować bo inaczej masa nam nie stężeje.




92 komentarze:

  1. CUDOWNE ciacho!!!, zabieram sie juz od dluzsego czasu ,ale GO dopadne !!hahaha

    OdpowiedzUsuń
  2. pyyychotka;)moj syn wciaga go w sekunde;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ciasto, muszę spróbować, bo wygląda rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do tego ciasta daję 2 śmietany kwaśne 18% i 2 śmietany słodkie 30 %. Smak rewelacyjny!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam to ciasto :) Piękne Ci wyszło : )

    OdpowiedzUsuń
  6. Woda goraca czy zimna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście że goraca, galaretki przygotowujemy wg przepisu na opakowaniu tyle że w mniejszej ilości wody

      Usuń
  7. A jeśli ser mielony to ile?

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam wg twojego przepisu i niestety wyszło beznadziejne. Przede wszystkim śmietana 18 nie nadaje się smakowo do takich deserów. Kolejna sprawa taka ilość cukru waniliowego na taki ogrom śmietany ? To tak jakby nie dać go wcale ! Proponuję zamienić na 400 ml śmietanki 30 % i do tego paczka cukru waniliowego , 6 łyżek żelatyny do 500 ml mleka - mleko zagotować zdjąć z gazu i wtedy rozpuścić żelatynę. Ciasto z twojego przepisu niestety wyląduje dzisiaj dzisiaj koszu bo smak tej śmietany jest okropny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi,że ciasto nie smakuje ale też nie każdemu musi smakować to co mi smakuje. Ciasto robiłam wielokrotnie i wielokrotnie robiła je nam moja mama, ja robiłam też wersję z jogurtem i z serem z wiaderka jednak najlepiej smakuje nam właśnie ze śmietany 18 %. Co do cukru według mojego smaku ta ilośc jest wystarczająca jak lubisz bardziej słodkie było go dać więcej.

      Usuń
    2. Jagoda W zamień śmietanę kwaśną na uht i będzie git. Wcale nie trzeba używać tak tłustej jak kremówka tym bardziej jeśli jej nie ubijamy :)

      Usuń
    3. Mi wyszło pyszne ☺

      Usuń
    4. U mnie ostatnio na grillu znikło bardzo szybko i fajny jest smak ze śmietany 18%. To ciasto nie może być słodkie. Pyszniutkie :)

      Usuń
    5. własnie powinno byc słodkie i z 30% smietant jest przepyszne

      Usuń
  9. Za mało zelatyny?, sernik wokół nie stezal

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ilość żelatyny jest wystarczajaca, jeśli byłoby za mało to sernik nie stężałby na całej powierzchni a nie tylko wokół, prawdopodobnie masa była za słabo wymieszana z żelatyną

      Usuń
  10. Śmietana nie taka, za mało żelatyny, za mało cukru...niestety zrobiłam wg Pani przepisu i musiałam wyrzucić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do cukru to jest to sprawa indywidualna i każdy powinien doprawiać po swojemu, jeden lubi bardziej słodkie a drugi mniej dlatego też trzeba próbować i robić pod swój smak.Co do śmietany i żelatyny nie wiem, być może to kwestia jakości składników bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Kwaśnej śmietany używam tylko z firmy Jogo i ona mi smakuje i w tym serniczku również mi odpowiada, nawet bardziej niż jogurt czy ser o czym pisałam wyżej we wpisie. Prosze prześledzić moje ciasta bez pieczenia, prawie w każdym używam żelatyny zawsze daję jej 3 łyżki na ok 800-1000 g masy i zawsze wszystko pięknie tężeje i ładnie się kroi. Nawet kiedyś jakaś Pani stwierdziła, że daje jej za dużo ale to moja stała wypróbowana w wielu przepisach ilość, której zawsze się trzymam. Może jak się tak Pani bardzo nie zraziła to jeszcze kiedyś się skusi i zrobi to ciacho w wersji z serem może wtedy bedzie lepiej smakować a być może po prostu to ciacho nie trafia w Pani kubki smakowe.

      Usuń
    2. 3 łyżki zelatny rozumiem,ze chodzi o łyzki zupowe a nie herbaciane

      Usuń
    3. tak chodzi o 3 duże łyżki a jak w przepisie daje małą od herbaty to pisze łyżeczka

      Usuń
  11. Mnie rowniez nie wyszlo ciasto. Uzylam zelatyny fix deserowej, dodalam 3 czubate lyzki jak w Pani przepisie, ciasto stalo cala noc w lodowce i bardzo slabo go scielo:-(. Korzystalam z innego przepisu z wieksza iloscia mleka, mniejsza smietany z 5 lyzkami zelatyny I bardzo dobrze wyszlo. Natomiast to ciasto sie rozpada. Moze to kwestia zelatyny, a moze po prostu lepiej dodac te 2 lyzki wiecej?.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do śmietanowca użyłam zwykłej żelatyny i tak napisałam w przepisie, kiedyś raz robiłam serniczek z żelatyna deserową Dr Oetker tutaj przepis http://moniamieszaigotuje.blogspot.com/2014/06/serniczek-truskawkowy.html
      i z tego co pamiętam całe opakowanie tej żelatyny wystarcza na ok 700 g masy więc do tego serniczka trzeba by dać ok 1,5 opakowania żeby całość stężała bo jest 1000 g śmietany więc trzy łyżki to chyba za mało

      Usuń
    2. Zapewne tak jak Pani pisze jest to kwestia zelatyny. W pierwszym przepisie skorzystalam z zelatyny do mies nie pamietam jakiej firmy. Teraz kupilam deserowa I to byl blad. Osobiscie zapach zwyklej zelatyny mi nie odpowiada, dlatego zakupilam inna, specjalna do deserow:-). Jako kuchenny laik slowo zelatyna w roznych odmianach brzmi dla mnie tak samo. Juz widze gdzie tkwi sedno sprawy. Pani dodala zwykla, a ja deserowa w ilosci takiej jak w przepisie. Sprobuje jeszcze raz. Mimo, ze ciasto sie rozlatywalo mialo lepszy smak niz to, ktore zrobilam zgodnie z innym przepisem zamieszczonym w necie.

      Usuń
    3. faktycznie żelatyna deserowa jest trochę inna od tej zwykłej powiedziałabym taka delikatniejsza, może być i taka jednak trzeba doczytać na opakowaniu na jaką ilośc masy ona jest i dostosować jej ilość do składników śmietanowca żeby wszystko ładnie związało

      Usuń
  12. Ciasto nie stezalo:-(. Szkoda, ze zachwycil mnie piekny kolor smietanowca I nie przeczytalam poprzednich wpisow.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem co mam nawet poradzić, jednym wychodzi i mówią że pycha a innym się nie zsiada, może to kwestia składników a dokładnie żelatyny, do wszystkich serniczków ciast na zimno używam zawsze 3 łyżki żelatyny na ok 800-1000 g masy i wszystko ładnie się zsiada, używam najzwklejeszej zwykłej żelatyny do mięs,deserów,ryb -opakowanie 50 g na 2,5 l wody dokładnie firmy Gellwe, wychodzi na to że żelatyna jest przyczyną bo nie widze tu innego powodu

      Usuń
  13. Dziewczyny niech każda zrobi po swojemu i wedle swojego widzimisię mnie taki smakuje i jest bardzo dobry więc niewiem o co takie halo pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  14. O jaka smnietane chodxi dokladnie 18% slodka czy kwasna ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kwaśna śmietana używam Jogo, jakby chodziło o słodka to napisałabym śmietanka

      Usuń
  15. Smnietana ma byc kwasna czy słodka?

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne,szybkie, tanie ciasto i mi zawsze tężeje:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Zupełnie nie rozumiem wpisów że ciasto beznadziejne , że nie wyszło.Jeżeli robimy ciasto według czyjegoś przepisu trzeba liczyć się z tym że coś może nie tak wyjść jak autorce przepisu. Ja dzisiaj zrobiłam to ciasto synowi do szkoły , wszystko mam tak jak w przepisie jedynie dodałam 2 łyżki cukru do cukru waniliowego. I już widzę że się ładnie zsiada i będzie ok. Smakując śmietanę już wiedziałam że to był dobry wybór. I na pewno zrobię to ciacho moim chłopakom w domu. Pozdrawiam serdecznie Dorota

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za ten wspaniały przepis! Dzisiaj robiłam go pierwszy raz dla swoich dzieci. Wszystko wyszło jak trzeba. Masa stężała w ciągu 20 minut. Dałam żelatynę Gellwe,którą poleciłaś. Dosłodziłam do naszego smaku,ponieważ używałam kwaśnej śmietany 12%. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  19. Masę śmietanową można wyłożyć na upieczony biszkopt lub do pucharków.Jest wyśmienite.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiona. Chłodzi się w lodówce. Ciekawe czy stezeje. Trzymajcie kciuki ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Na tortownicę 28cm jakie proporcje Pani proponuje ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bym zwiększyła o połowe składników, mozna zrobić też z tej proporcji ale będzie po prostu niższy

      Usuń
  22. hmm... Mam 1200g śmietany, 4 galaretki. To co dać 3/4 szkl mleka i 3,5 łyżki żelatyny czy 4 ? trudno będzie niższy, następnym razem go dopracuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilości mleka nie trzeba zwiększać, w tym przypadku jak damy więcej śmietany dałabym więcej żelatyny dla pewności 4 łyżki no i cukru więcej. A żeby śmietanowiec był nieco wyższy można na dno dać biszkopty albo zrobić spód z herbatników.

      Usuń
  23. jem te ciasto od kilkunastu lat i nie ma tak ze nie smakuje, albo ze sie nie udaje, zawsze jest super i na kazda okazje, chociaz robie na bazie jogurtu naturalnego, smietany 18% i smietanki słodkiej, rewelacyjnie wychodzi....

    OdpowiedzUsuń
  24. Zrobiłam wg Pani przepisu, dodałam tylko trochę więcej cukru ;). Wszystko pięknie stężało i wszystkim smakowało. Tanie i łatwe a jednocześnie smaczne i efektowne. Z chęcią wypróbuję inne Pani przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mi tez nie wyszło i nie steżało do tego zrobiły mi sie grudy straszne od zelatyny chociaz była dobrze rozpuszczona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masa nie związała bo żelatyna zbiła sie w grudki a zbiła się dlatego bo była za duża różnica temperatur między masą śmietanową a rozpuszczoną żelatyną. Pewnie śmietana nie była w temperaturze pokojowej. Gdy dodamy do zimnej masy rozpuszczoną żelatynę to ona szybko wiąże i zbija się w grudki zanim dobrze wszystko zmiksujemy.

      Usuń
  26. Zrobilam. Jest super polecam... Jestem ogromnym.lasuchem uwielbiam slodkie ale to i tam.jest super.. Dalam troszke wiecej cukru ale mialam tez wiecej smietany wiec nie wiem czy aie noe wyrownalo. I tak jest super

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja białą masę wykonałam z dużego jogurtu naturalnego greckiego i dużej śmietany 30% i dodałam troche cukru. Bardzo dobre!

    OdpowiedzUsuń
  28. Już dawno nie robiłam śmietanowca, dlatego musiałam sobie przypomnieć proporcje i trafiłam tutaj. Zawsze robiłam ze śmietany 18% bo jest bardzo smaczne i delikatniejsze niż z kremówki. Żelatynę rozpuszczałam w wodzie ale teraz może spróbuje w mleku. Napisze jak się udało.

    OdpowiedzUsuń
  29. Okropny! Śmietanowiec właśnie wylądował w koszu. Przez tą śmietanę wyszedł bardzo kwaśny, mimo podwójnej ilości cukru waniliowego. Pomijając już fakt, że nie zgęstniał tak jak powinien.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co to była za śmietana, że taka kwaśna przecież te kupne kwaśne śmietany wogóle nie są kwaśne. Skoro drogi Anonimie nie przepadasz za kwaśną śmietaną było zrobić ciasto z użyciem sera lub jogurtu ( choć jogurt pewnie jeszcze bardziej by Ci nie smakował bo jest kwaśniejszy niż śmietana). Co do żelatyny pisałam że używam Gellwe, jeśli taka została użyta i masa ładnie nie stężała to albo śmietana nie była w temeraturze pokojowej i żelatyna zbiła sie w grudki i po prostu nie związała masy lub żelatyna została zagotowana a jak ja zagotujemy to także nie stężeje.

      Usuń
  30. Smietanowiec z pani przepisu rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  31. ja próbowałam zrobić dziś, ale też coś niestety mi nie poszło a mianowicie żelatyna. Śmietana nie była zimna, żelatynę namoczyłam a mleku a potem rozpuściłam w kąpieli wodnej i studziłam jednak dodając do śmietany nie wyszła mi gładka trochę się oddzielała a jak bym dłużej jeszcze studziła to żelatyna zaczynała krzepnąć. Co jest nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co dokładnie oznacza wyrażenie "oddzielała się"? Jeśli śmietana była w temperaturze pokojowej i żelatyna po dodaniu do masy i zmiksowaniu nie zbiła się w grudki to powinno być ok. Najgorzej własnie jest wtedy jak z żelatyny zrobią sie grudki, nie dośc że mamy grudy to do tego jeszcze masa nie zwiąże.

      Usuń
  32. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie rozumiem fali malkontentów, który narzekają, że nie tężeje, że za mało słodkie… Masę wymiksowałem dokładnie, i już po kilku godzinach ciasto miało bardzo solidną konsystencję. Podejrzewam, że ludzie nie mają czasu dobrze wymieszać śmietany z rozpuszczoną żelatyną, a potem obwiniają autorkę przepisu za swoje niedociągnięcia. (Dodam, że w kuchni jestem raczej laikiem, więc dziwi mnie, że mi wyszło od ręki i za pierwszym razem, a innym nie). A co do tego, że za mało słodkie: Ludzie! Jak wam za mało cukru, to sobie docukrzcie, i po problemie. Mnie i mojej partnerce bardzo smakowało takie lekkie i orzeźwiające ciasto, na śmietanie 18% i z czterema łyżkami cukru, według przepisu. Za który bardzo serdecznie dziękujemy!

    OdpowiedzUsuń
  34. Do śmietany dodałem trochę cynamonu, ciasto wyszło znakomite.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja robię tak :dużo wczesniej wyjmuje śmietanę, tak żeby doszła do temp pokojowej. Na tę samą ilość śmietany (2,5 kubka) daje 250-300 ml mleka. Wlewam mleko do rondelka,wsypuje cukier,mieszam co jakiś czas i czekam aż się zagotuje. Odstawiam rondelek,czekam 1-2 minutki i wsypuje 30g żelatyny ,dokładnie mieszam. Gdy calosc pezestygnie dodaje do tego trochę śmietany - ok 3-4 łyżki (dodając po jednej i po dodaniu każdej dokładnie mieszajac te masę zelatynowa) następnie wlewam powoli do śmietany i miksuje. Robie tak od zawsze i zawsze wychodzi mi gładka masa oraz ciasto ściąga się bez problemu.

    OdpowiedzUsuń
  36. Zrobiłam wg Pani przepisu, dodałam zamiast 4 łyżek cukru waniliowego to 4 opakowania. Lubimy słodycz ��. Wyszedł rewelacyjnie nie miałam tortownicy to zrobiłam w Lilianie z Tuperware. Szkoda że nie mogę dodać zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Wczoraj robiłam z Pani przepisu do syna na wigilie klasową.
    Wyszedł super :)
    Ja na spód tortownicy dałam biszkopty.
    Szkoda, że nie można zdjęcia załączyć.
    Pozdrawiam
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciesze się, ze smakowało a zdjęcie można pochwalić się na FB bloga, zapraszam https://www.facebook.com/Monia-miesza-i-gotuje-525327727575316/

      Usuń
  38. Uwielbiam ten klasyk - w prostocie siła :) U mnie nazywano go: Kryształek :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Nigdy nie jadłam i jeszcze nie robiłam, ale fajne to ciacho - takie kolorowe :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Robione dokładnie jak w przepisie, wyszło idealnie jak na obrazku. Bardzo dobre i łatwe.

    OdpowiedzUsuń
  41. Witam na jaką blaszke są składniki?i czy można dodać śmietanę 30 taka kupiłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozmiar blaszki jest podany w opisie- tortownica 24 cm. Do ciasta wykorzystałam śmietanę 18 a śmietana wiadomo jest kwaśna/kwaskowa i przede wszystkim gęsta, zresztą jak mówi nazwa- śmietanowiec. Śmietana 30 to chyba raczej śmietanka, która jest słodka a do tego rzadka więc to całkowicie inny produkt. Ze słodką śmietanką nie robiłam więc nie wiem jak to wychodzi, ja przynajmniej nie dawałabym cukru bo śmietanka jest słodka sama w sobie i ciasto może wyjść za mdłe, ale tez zależy co kto lubi.

      Usuń
  42. Wyszło super! :) ja dawałam żelatynę deserową, więc trzeba było dać z 2 łyżki więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Super ciasto. Nie miałam cukru waniliowego - dodałam 5 łyżek cukru i kilka kropel aromatu waniliowego. Mój mąż uwielbia baaardzo słodkie ciasta, a mimo to, to z kwaśnej śmietany przypadło mu do gustu :-)Wyjadał masę z miski :-D Można skosztować śmietanę z cukrem i zdecydować czy dosłodzić wg gustu - dlatego marudzenie, że nie słodkie jest trochę niepoważne.
    Co do żelatyny ja zawsze namaczam w mleku lub w wodzie (zimnej). Po kilku minutach wkładam w miseczce do mikrofali i na najniższej mocy podgrzewam ok 20-30 sekund. Pięknie się rozpuszcza w niezbyt wysokiej temp. Potem dodaję do niej 2-3 łyżki masy i dokładnie mieszam. Dopiero wtedy wlewam żelatynę do masy. Nigdy nie wychodzą grudki i idealnie się łączy.
    Ciasto zsiadło mi się po 30 min. ale zostawiłam dla pewności na noc :-)

    OdpowiedzUsuń
  44. Mam pytanie dziś będę robić tego smietanowca i chciałam zapytać czy mogę wyłożyć go na herbatniki i na górę też dać herbatniki bo córka chce to do szkoły by się dziecia dobrze jadło i trzymało w ręce czy herbatniki się tutaj dobrze sprawdza ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na spód to najczęściej daje biszkopty. Ewentualnie daje spód z herbatników-zmiksowane herbatniki z dodatkiem masła wtedy jest ten spód stabilniejszy ( proszę zerknąć do galerii z ciastami na zimno tam jest kilka przepisów z takim spodem i jak to wygląda). Nie wiem jakby sprawdziły sie tutaj same herbatniki. A na wierzch dałabym galaretkę rozpuszczoną w mniejszej ilości wody aby było stabilne bo na górze to herbatniki to nie bardzo mi pasują no chyba że będą takie duże kawałki jak herbatnik i ciasto będzie krojone pomiędzy to wtedy myślę że by sie to sprawdziło. A może lepszym rozwiązaniem byłby po prostu cienki biszkopt na spód i na wierzch galaretka.

      Usuń
  45. Mam pytanie dziś będę robić tego smietanowca i chciałam zapytać czy mogę wyłożyć go na herbatniki i na górę też dać herbatniki bo córka chce to do szkoły by się dziecia dobrze jadło i trzymało w ręce czy herbatniki się tutaj dobrze sprawdza ??

    OdpowiedzUsuń
  46. Tak więc nie widziałam tej odpowiedzi na spód i na górę dałam herbatniki i nie jest to super pomysł ale dałam dość stabilne to jest więc ok do szkoły poszło moje 3 łyżki na wadze wyszły równe 33g więc chyba za duże łyżki dawałam ale stabilnie się zsiadlo więc myślę że była to dobra decyzja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te na dole pewnie wyszły ok gorzej z górą bo herbatniki nie mają jak zmięknąć. Co do żelatyny jak ciut więcej to nie zaszkodziło bardzo i sprawiło że całość wyszła stabilna więc i kawałki bardziej poręczne.

      Usuń
  47. Pyszne!!! Robiłam "prawie" wg przepisu. Dodałam trochę zwykłego cukru, bo mąż lubi słodsze.Ze śmietaną 18% jest rewelacyjne, bo jest lekkie i nie mulące. Jedynie żelatynę namoczoną w mleku rozpuszczam w kuchence mikrofalowej (moc 300 przez jakieś 30 sekund). Nie jest gorąca a ładnie się rozpuszcza :)Masę wyłożyłam na niezbyt gruby biszkopt. Ciasto mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  48. czy yogurt wymaga dluzszego mieszania czy tylko wystarczy do polaczenia sie skladnikow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żelatyna musi być dokładnie wymieszana z masa więc warto noeco dłużej pomieszać aby mieć pewność.

      Usuń
  49. Mi weszedl pyszny tylko nie tak ładny 😉 ale z czasem się wyrobie 😊 a Tym którym nie wyszedł też radzę poćwiczyć a nie czepiać się przepisu, który jest dobry 😊 jedyne co to dodałam więcej żelatyny, cukru waniliowego i mała śmietankę 30% bo miałam firme 28 cm. Polecam przepis i pozdrawiam autorkę 😊

    OdpowiedzUsuń
  50. Nie wyszedł....juz drugi raz...grudy grudy grudy ☹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się robią grudki to znaczy że śmietana była za zimna. Rozpuszczona żelatyna doznała szoku i szybko stężała zanim została wymieszana ze śmietaną. Zawsze robię wszystkie ciasta na zimno tym samym sposobem jak w przypadku śmietanowca i zawsze wychodzą a na blogu jest ich sporo. W komentarzach są też porady innych, może inny sposób okaże się lepszy niż mój.

      Usuń
  51. Zawsze wychodzi,prosty,łatwy,szybki. Wystarczy czytać przepis tam wszystko jest napisane. U nas szybko znika.

    OdpowiedzUsuń
  52. Cudowne, lekkie ciasto, wczoraj zrobiłam, dziś podałam, zachwytom nie było końca

    OdpowiedzUsuń
  53. Wychodzi zawsze i nie ma różnicy czy jest to kwaśna czy słodka śmietana jedna podpowiedź nie dodajcie galaretki kiwi

    OdpowiedzUsuń
  54. Pycha.
    Żelatyna musi dobrze się rozpuścić.
    Masa tezeje juz podczas miksowania.
    Dziekuje Pani!
    A komus nie wyszlo? Cóż kuchnia to eksperymenty

    OdpowiedzUsuń
  55. Zrobiłam wszystko zgodnie z przepisem i z wagą. Śmietanowiec wyszedł bezproblemowo, konsystencja po schłodzeniu świetna :) Także z przepisem jest wszystko w porządku! Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Mi też nie stężało i mama mi przypomniała ze ona tylko ta zwykła gellwe używa i wszystko jej wychodzi z innych firm używała to też często coś nie wychodziło. Sprawdzę z gellwe tak jak Pani i mam nadzieję że się uda 😊

    OdpowiedzUsuń
  57. Wyszło bardzo dobre,jedynie dodałam więcej cukru.Nie rozumie osób negujących przepis jeżeli jest mało słodkie to dodaje więcej cukru a jeżeli chodzi o problem z tężeniem masy to wystarczy robić dokładnie to co przepisie(ja robiłam ciasto z marudzącym niemowlakiem przy nogach i wyszło) Pozdrawiam Pani Moniko:)

    OdpowiedzUsuń
  58. Bardzo dziękuję za przepis moja mama robiła zawsze na śmietnik 18% i mleku i ten smak pamiętam z dzieciństwa! Pycha! Dużo bardziej fit niż na 30% :)))

    OdpowiedzUsuń