wtorek, 2 grudnia 2014

Domowy cukier waniliowy

W sklepach pełno cukru wanilinowego, który niestety jest aromatyzowany sztucznie. A wystarczą tylko trzy laski wanilii oraz zwykły cukier aby zrobić w domu zapas naturalnego cukru waniliowego. Taki cukier robię już od dawna. Znowu przygotowałam sobie zapasik. Wykorzystałam laski wanilii, które otrzymałam od firmy Piątnica. Wanilia jest mięsista i bardzo dobrej jakości a do tego w bardzo dobrej cenie.

składniki:

500 g cukru
3 duże laski wanilii
oraz słoik z zakrętką ( o pojemności 700 ml)

Do miski wsypać cukier. Laski wanilii rozciąć wzdłuż na pół. Czubkiem noża wyskrobać ziarenka wanilii i dodać do cukru. Aby ziarenka wanilii lepiej się wymieszały z cukrem można te grudki z ziarenek rozetrzeć palcami razem z cukrem. Laski przekroić na pół i też dodać do cukru. Cukier z wanilią przesypać do czystego i suchego słoiczka, zakręcić. Dokładnie wymieszać potrząsając. Odstawić na kilka dni, od czasu do czasu potrząsnąć jeszcze słoiczkiem. Jeśli mam jeszcze jakieś zbędne laski z których wykorzystaliśmy ziarenka to oczywiście można dołożyć do słoiczka.


2 komentarze:

  1. Domowy cukier waniliowy jest najlepszy. Wczoraj zrobiłam też swój tylko ja na 1,5 szkl cukru dałam 2 laski wanilii. Jest niezastąpiony do ciast i deserów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proporcje mogą być różne, u mnie wyszły 3 duże laseczki na 2,5 szklanki wszystko zależy od wielkości lasek wanilii, ale smak i aromat wspaniały

      Usuń