środa, 17 grudnia 2014

Kruche ciasteczka ze skórką pomarańczową

Polecam kolejne kruche ciasteczka ze skórką pomarańczową i czekoladą, przepis zaczerpnęłam ze strony mojeciasto.pl. Ciasteczka robiłam już kilka razy bo bardzo nam smakują. Są proste w wykonaniu i nie potrzeba foremek do wykrawania.

składniki:

125 g masła lub margaryny
170 g mąki pszennej, użyłam pszennej typ 500 Młyn Kopytowa
100 g mąki ziemniaczanej
100 g cukru pudru
2 łyżki cukru waniliowego
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
100 g skórki pomarańczowej kandyzowanej
80 g płatków czekoladowych (lub startej czekolady)

Na stolnicę wysypać mąki. Dodać proszek do pieczenia oraz cukry, wymieszać. Dodać masło i posiekać nożem. Dodać jajko i zagnieść ciasto. Następnie dodać skórkę pomarańczową i płatki czekoladowe, ja dodałam też trochę posypki dekoracyjnej bo miałam zbędną. Zagnieść aż składniki się połączą. Z ciasta uformować wałek i lekko spłaszczyć, zawinąć w folię aluminiową i włożyć do zamrażarki na ok 1-1,5 godziny. Potem ciasto pokroić na ciastka o grubości ok 4-5mm. Ciastka ułożyć w odstępach na blaszce wyłożonej papierem. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 175 C i piec ok 10-15 minut funkcja termoobieg, aż ciasteczka się zarumienią.




1 komentarz: