środa, 31 grudnia 2014

Zimne nóżki

Zimne nóżki, czyli galaretka z nóżek wieprzowych. Miłośników golonki u nas w domku nie ma więc dodaję też golonki, bo na galaretkę zawsze znajdą się chętni. Doskonała zakąska pod wódeczkę i nie tylko. Ja bardzo lubię z dużą ilością marchewki.

składniki:


2 nóżki wieprzowe z golonką
5-6 średnich marchewek
1 pietruszka
1 mały seler
2 cebule
pęczek włoszczyzny (liście selera,pora i natka pietruszki)
3 listki laurowe
kilka ziarenek pieprzu
kilka ziarenek angielskiego ziela
sól
woda

Nóżki i golonki dokładnie umyć i przełożyć do garnka. Zalać wodą aby pokryła mięso i zagotować, zebrać szumowiny. Wszystkie warzywa obrać, dokładnie umyć i dodać do garnka. Dodać też przyprawy oraz włoszczyznę. Wszystko gotować na wolnym ogniu aż mięsko będzie miękkie. Marchewki wcześniej się ugotują więc trzeba je wyłowić aby sie nie rozgotowały bo będą potrzebne. Mięsko wyjąć z wywaru i odstawić do przestudzenia. Wywar przecedzić przez sitko do drugiego garnka. Mięso obrać z kości i podzielić na małe kawałki, marchewki pokroić na plasterki lub półplasterki. Pokrojone mięso i marchewki przełożyć do garnka z wywarem. Następnie rozlać do małych miseczek czy bulionówek. Zostawić do stężenia. Podawać z pieczywem schłodzone i skropione octem.






Wpis bierze udział w akcji:

Przekąski Sylwestrowe

2 komentarze:

  1. Witam, nigdy nie robiłam galaretki ale nabrałam ochoty jak zobaczyłam to smakowite zdjęcie. Mam pytanie : czy w tym przepisie nie dodaje się żelatyny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tym przypadku nie ponieważ użyłam nóżek wieprzowych, powolne gotowanie sprawia ze nóżki uwalniaję ten środek żelujący-kolagen i dzięki temu potem galaretka sie zsiada sama

      Usuń