niedziela, 7 grudnia 2014

Kruche rogaliki z marmoladą

W grupie kulinarnej na FB, na której również się udzielam znalazłam przepis na te trzyskładnikowe rogaliki. Przepis ten cieszy się dużym powodzeniem więc i ja postanowiłam go wypróbować. Rogalików jeszcze nigdy nie robiłam  więc taki prosty przepis jak na pierwszy raz wydawał mi się idealny. Przepis wypróbowałam i rogaliki zrobiłam. Potwierdzam, że rogaliki są przepyszne. Bardzo zasmakowały mojej córeczce i zabrała nawet kilka do szkoły. Rogaliki można zrobić z różnym nadzieniem i pomimo, że w cieście nie ma cukru to są one słodkie głównie właśnie za sprawą słodkiego nadzienia.

składniki:

3 szklanki mąki, użyłam pszennej typ 500 Młyn Kopytowa
1 szklanka śmietany 18%
250 g masła

oraz
marmolada do nadziewania
cukier puder do posypania

Składniki odmierzam szklanką o pojemności 250 ml. Masło wyjąć wcześniej z lodówki aby nieco zmiękło. Wszystkie składniki przełożyć do miski lub na stolnicę i zagnieść ciasto. Następnie ciasto wstawić na 1 godzinę do lodówki. Potem ciasto podzielić na cztery części. Każdą część podsypać mąką i rozwałkować na duży okrągły placek. Następnie każdy placek-koło podzielić na 8 trójkątów. Na szerszej części ułożyć ok pół łyżeczki marmolady i zwinąć w rogalika. Gotowe rogaliki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 160 C i piec ok 25-30 minut funkcja termoobieg aż rogaliki się zarumienią. Wystudzone rogaliki posypać cukrem pudrem.



3 komentarze:

  1. Ojej jak ja dawno takich rogalików nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo apetycznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie Ci wyszły, wyglądają bardzo smacznie. Też je uwielbiam. Dzięki swojej prostocie nigdy nie przestaną być modne.

    OdpowiedzUsuń