środa, 10 grudnia 2014

Schab gotowany

Polecam kolejną pyszną wędlinkę gotowaną. Tym razem jest to schabik. Przygotowywany tym samym sposobem jak szynka gotowana ale z nieco innymi przyprawami i troszkę krócej gotowany. Myślałam, że uzyskam bardziej intensywny aromat chrzanu, ale jest on raczej bardzo delikatny. Jednak wędlinka  na kanapki wyszła pyszna.


składniki:

1,5 kg schabu
2-2,5 l wody
4 łyżki soli
2 łyżki majonezu
kilka listków laurowych
1 łyżeczka angielskiego ziela
1 łyżeczka czarnego pieprzu w ziarenkach
1 łyżka ziaren jałowca

Schab oczyścić z wszystkich błonek. Mięso przełożyć do garnka, wlać wodę, tyle aby pokryła mięso. Dodać wszystkie przyprawy oraz majonez i chrzan. Całość zagotować, od zagotowania gotować 5 minut. Wyłączyć gaz i zostawić tak mięsko na 12 godzin. Po tym czasie ponownie wszystko zagotować i gotować 5 minut. Odstawić do wystudzenia. Gdy wszystko wystygnie wyjąć mięso i dokładnie osuszyć. Można kroić na kanapki.


7 komentarzy:

  1. Podoba mi się przepis. Z chęcią wypróbuje. NIe wiem tylko czemu trzeba 2 razy gotować, ale zdam się na przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są rózne przepisy, w jednych gotuje się 2 razy w drugich 3 a są też takie co gotuje sie ok godziny. Jak dla mnie mięsko pyszne choć bardziej wole szynkę w tym wydaniu, smaczne bo domowe.

      Usuń
  2. Korzystałem z roznych przepisow,ale te sa super!

    OdpowiedzUsuń
  3. polecam te przepisy sa super,smacznego!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę spróbować u siebie! Wygląda to przepysznie i na pewno tak samo smakuje. Mój mąż też bardzo lubi schab

    OdpowiedzUsuń