czwartek, 18 grudnia 2014

Uszka z kapustą i grzybami

Moje drugie samodzielnie ulepione uszka gotowe na Wigilię. W tamtym roku lepiłam po raz pierwszy z grzybami a w tym roku zrobiłam z kapustą i grzybami.  Córeczka uwielbia z czerwonym barszczykiem i już się nie może doczekać. Z kolejnym rokiem pewnie będą coraz bardziej kształtne bo praktyka czyni mistrza :)

składniki:

ciasto
350 g mąki pszennej, użyłam pszennej typ 500 Młyn Kopytowa
200 ml gorącej wody
2 łyżki masła
szczypta soli
1 małe jajko (można pominąć)

farsz
100 g ugotowanych suszonych grzybów (duże kapelusze podgrzybków i prawdziwków)
100 g ugotowanej kiszonej kapusty
1 spora cebula
sól,pieprz
1 łyżeczka majeranku
olej do smażenia

Cebulę obrać i drobno pokroić, zeszklić na oleju. Ugotowane grzybki i kapustę drobniutko pokroić, dodać do cebuli. Wszystko dokładnie wymieszać, dodać majeranek i doprawić do smaku sola i pieprzem. Farsz odstawić aby wystygł. Przygotować ciasto. Mąkę wymieszać ze solą. Masło rozpuścić w gorącej wodzie. Do mąki dodać wodę oraz jajko ( jajko nie jest obowiązkowym składniki, jak mam to dodaje a jak nie ma to nie, nie ma znacznej różnicy w cieście). Wymieszać i zagnieść elastyczne ciasto. Gotowe ciasto przykryć ściereczką i odstawić na 30 minut aby odpoczęło. Potem ciasto podsypać mąką i rozwałkować. Z ciasta wykroić koła o średnicy ok 6 cm. Nakładać odrobinę farszu i skleić uszka. Gotowe uszka zamrozić lub ugotować, gotować 3 minuty od wypłynięcia. Gdy zamrażamy ułożyć na deseczce i wstawić do zamrażarki, gdy zamarzną przełożyć do woreczka. Z podanych składników wychodzi mi ok 60 uszek ale wszystko zależy od wielkości.

Farsz przygotowałam z osobno ugotowanych grzybów i kapusty ale można też przygotować większą ilość kapusty z grzybami i część przeznaczyć na farsz do uszek.




Wigilia 2014

5 komentarzy:

  1. Mlyn z moich okolic!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o jak miło:) świetna mąka:)

      Usuń
    2. Witam, proszę o podpowiedź, czy zamraża Pani ugotowane już czy tylko podgotowane?:) pozdrawiam

      Usuń
    3. uszka zawyczaj zamrażam surowe, potem zamrożone wrzucam na wrzątek i gotuję

      Usuń