czwartek, 3 grudnia 2015

Kuleczki ziemniaczane

Zamiast tradycyjnych frytek polecam małe kuleczki ziemniaczane. Ich przygotowanie zajmuje trochę czasu bo trzeba ziemniaki ugotować a potem uformować w kuleczki ale raz na jakiś czas można się poświęcić i przygotować taką dawkę kalorii.

składniki:

800 g ugotowanych wystudzonych ziemniaków
1 duże jajko

3 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka tymianku
sól ziołowa

bułka tarta
olej do głębokiego smażenia

Ziemniaki przecisnąć przez praskę. Dodać jajko, mąkę ziemniaczaną, tymianek i odrobinę soli ziołowej do smaku. Wyrobić masę ale nie wyrabiać za długo aby masa nie zrobiła się rzadka. Następnie z masy uformować kuleczki o średnicy ok 2-3 cm. Aby masa nie lepiła się do rąk oprószyć je bułka tartą. Gotowe kuleczki dokładnie obtoczyć z bułce tartej. Smażyć na głębokim oleju na złoty kolor, ja używam frytkownicy. Osączyć na papierowym ręczniku.




26 komentarzy:

  1. Fantastyczne. Na pewno lepsze niż kupna mrożona wersja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, w sobote wyprobuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam! lepsze niz sklepowe, prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie że lepsze, do masy ziemniaczanej dodałam jeszcze troche tymianku więc już nie trzeba było gotowych kuleczek doprawiać

      Usuń
  4. Sam robiłem pyszne wyszły można dodać trochę ziół do nich i wyjdą wtedy ziołowe mnie się takie udały nawet rodzinka była zachwycona takim sposobem podania ziemniaków pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają super apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nam nie wyszly ... rozciapaly sie bleeeeeee wole kupne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. być może ziemniaki nie odpowiednie albo masa za długo wyrabiana , im dłużej się wyrabia tym bardziej rzadka się robi

      Usuń
  7. Właśnie, nie wolno długo ziemniaków wyrabiać, bo robi się ciapka.

    OdpowiedzUsuń
  8. czy można zastąpić mąkę ziemniaczaną zwykłą,pszenną czy lepiej nie bo np konsystencja lub smak nie będzie odpowiedni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. nie próbowałam z pszenną ale wydaje mi się że smaku bardzo nie zmieni co najwyżej konsystencja będzie nieco bardziej zwarta

      Usuń
    3. Pszennej się nie dodaje bo masa zrobi się żadka ��

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Można ewentualnie dobrze utłuc tłuczkiem ale praską jest szybko i ziemniaczki idealnie gładkie. Niektórzy nawet mielą maszynką, ja kiedyś próbowałam i wyszła mi ciapa dlatego zaopatrzyłam się w praskę bo często się przydaje.

      Usuń
  10. Ziemniaki zimne czy ciepłe?

    OdpowiedzUsuń
  11. Da się to upiec zamiast smażyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam ale wydaje mi sie że też powinno się udać tylko nie wiem czy z piekarnika wyjda takie chrupiące.

      Usuń
    2. Ok, dzięki, dam znać jak mi się powiedzie

      Usuń
  12. Strzelają mi w garneczku z olejem, jaką może być przyczyną?

    OdpowiedzUsuń