niedziela, 6 grudnia 2015

Zupa z pora z pulpecikami

Moja córeczka uwielbia wszelakie pulpeciki i klopsiki. Małe mięsne kuleczki robiłam już w różnych sosach, były też w zapiekance i w leczo. Teraz trafiły do zupy z pora.



składniki:

1,5 l bulionu drobiowego
500 g pora ( biała i jasnozielona część)
2 łyżki masła
1 łyżeczka tymianku
200 g serka topionego (dałam Emmentaler Lactima)
450 g mięsa mielonego , u mnie karkówka
1 jajko
2 łyżki kaszy manny
sól,pieprz

Pory dokładnie umyć i osuszyć, ja miałam małe sztuki więc miałam w sumie 6 kawałków.  Następnie pokroić w plastry. Na patelni rozpuścić masło i podsmażyć pokrojone pory. Potem przełożyć je do garnka i zalać bulionem. Zagotować. Serki topione pokroić na  małe kawałki. Gdy zawartość garnka się zagotuje dodać pokrojone serki oraz tymianek. Dalej gotować aż serki prawie się rozpuszczą, od czasu do czasu zamieszać. Do mięsa mielonego dodać jajko oraz kaszę mannę. Dokładnie wyrobić masę, do smaku doprawić solę i pieprzem. Następnie z mięsnej masy uformować małe kuleczki-pulpeciki. Gotowe kuleczki wrzucić do zupy i gotować jeszcze ok 10 minut mieszając aby serki całkowicie się rozpuściły. Gotową zupkę podałam z pieczywem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz