piątek, 16 stycznia 2015

Sernik z brzoskwiniami i bezą

Polecam pyszny serniczek z brzoskwiniami i bezą na kruchym cieście z kruszonką. Jest bardzo podobny do tego z kruszonką i owocami, ciasto jest jasne i mamy jeszcze dodatkowo bezę.

składniki:

kruche ciasto

250 g masła
2 łyżki cukru pudru
5 żółtek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 szklanki mąki, użyłam typ 500 Młyn Kopytowa

masa serowa
1kg sera, u mnie z wiaderka
1 budyń waniliowy
125 g miękkiego masła
3 jajka
1/2 szklanki cukru

beza
5 białek
3/4 szklanki cukru
szczypta soli

oraz
1 puszka brzoskwiń

Przygotować kruche ciasto. Na stolnicę wysypać mąkę, cukier puder i proszek do pieczenia. Wymieszać. Dodać masło, posiekać nożem i dodać żółtka. Zagnieść ciasto. Ciasto schłodzić w lodówce 1 godzinkę. Przygotować masę serową. Masło utrzeć z cukrem, dodać jajka. Następnie porcjami dodawać ser. Na koniec dodać budyń w proszku. Dużą blaszkę (36x25) natłuścić lub wyłożyć papierem do pieczenia. Na dno zetrzeć na tarce o grubych oczkach połowę schłodzonego ciasta. Na ciasto wyłożyć masę serową. Brzoskwinie osączyć z syropu i pokroić na małe kawałki, ułożyć na masie serowej. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Następnie partiami dodawać cukier, cały czas ubijać aż cukier sie rozpuści. Przygotowaną pianę wyłożyć na pokrojone brzoskwinie. Na wierzch zetrzeć pozostałą część ciasta. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C i piec ok 50-60 minut funkcja góra dół. Sernik pozostawić do wystygnięcia w uchylonym piekarniku.




10 komentarzy:

  1. Bardzo ta klasyka do mnie przemawia, wyszedł Ci świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, pyszny musiał być :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiego rodzaju sera użyłaś ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. użyłam sera z wiaderka, z wiaderkowych używam zazwyczaj Wieluń lub Jogo bo wg mnie sa najlepsze, w przypadku tego sernika na zdjęciu był to ser Jogo

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ta konkretną mąkę można kupić w sklepie internetowym Młyn Kopytowa ale oczywiście może być kazda inna.

      Usuń
  5. Zrobilam ciasto wg twojego przepisu i po wyciagnieciu z piekarnika masa plywa jak przed wlaniem ja na ciasto:/ placek sie nie udal.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po godzinie pieczenia nawet nic się nie ścięło? to nie możliwe. To mój ulubiony sernik i piekłam go wielokrotnie i nigdy nie zdarzyło się aby po wystawieniu z piekarnika był taki sam jak przed pieczeniem. Ogólnie to masa raczej nie powinna jakoś bardzo pływać, owszem jest rzadka ale nie jakoś specjalnie płynna. A jaki ser był użyty?może to wina sera.Ja zawsze z serów wiaderkowych używam dobrej jakości które sa gęste jak zmielony twaróg np. Wieluń, Jogo lub Piątnica. Innych do serników pieczonych nie używam bo są za rzadkie i nadają się jak dla mnie tylko na sernik na zimno. Także proponuje uzyc sera dobrej jakości albo samemu zmielić twaróg i nie ma opcji aby sernik sie nie udał. A może z piekarnikiem coś się stało, coś nawaliło albo dziecko temperaturę zmieniło?

      Usuń
  6. ja używam mąki tortowej z Biedronki,sera śmietankowego ze Strzałkowa a z wiaderka Jany i zawsze się udaje

    OdpowiedzUsuń