środa, 28 stycznia 2015

Grochówka z cieciorką i soczewicą

Bardzo lubie zupki grochowe na wędzonce. Dawno grochówki nie było więc ugotowałam, ale oprócz grochu dałam również cieciorkę i soczewicę. Wyszła bardzo pyszna i pożywna zupka.

składniki:

1 szklanka grochu łuskanego
1/2 szklanki cieciorki Piątnica
1/2 szklanki zielonej soczewicy
ok 2 l wody
500 g wędzonych kości
200 g cienkiej kiełbasy
3 cebule
3 duże ziemniaki
3 listki laurowe
pęczek włoszczyzny (liście selera i pora)
3 łyżki majeranku
garść posiekanej natki pietruszki
sól do smaku

Groch, cieciorkę i soczewicę namoczyć na noc w wodzie. Wędzone kości włożyć do garnka i zalać wodą. Dodać 1 cebulę, włoszczyznę, listki laurowe oraz majeranek. Dodać także osączony groch, cieciorkę i soczewicę. Gotować aż ziarna będą prawie miękkie. Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. Pozostałe dwie cebule obrać i pokroić w półplastry. Gdy ziarna będą już prawie miękkie wyłowić kości z wywaru i odstawić do wystudzenia. Do wywaru dodać przygotowane ziemniaki i cebulę. Kości obrać z mięska, kiełbasę pokroić w drobną kostkę i razem z posiekaną natką dodać do zupy. Wszystko jeszcze gotować aż ziemniaki będą miękkie. Do smaku doprawić jeszcze solą. Jeśli zupa byłaby za gęsta dolać jeszcze wody.



1 komentarz:

  1. Wygląda apetycznie. Ja zrobiłam troszkę inną - obok soczewicy dodałam jak to w tradycyjnej grochówce również groch łuskany, a do tego kiełbaskę chorizo. Wyszła obłędnie pyszna.

    http://zalewajka.com.pl/zupy/grochowka-z-soczewica-i-chorizo/

    OdpowiedzUsuń