poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Sałatka warstwowa z brokułem pod sosem czosnkowym

Sałatek z brokułem u mnie nigdy dość. Brokuły łączę z wieloma składnikami. A to moja kolejna pyszna kompozycja z tym warzywkiem.

składniki:

2 brokuły
2-3 pomidory
4-5 jajek
200 g sera feta
domowy sos czosnkowy

Domowy sos czosnkowy przygotować wcześniej i odstawić aby smaki się przegryzły. Brokuły podzielić na różyczki i ugotować al'dente, dobrze osączyć i wystudzić. Jajka ugotować na twardo, wystudzić i obrać ze skorupek. Pomidory oraz fetę pokroić w średnią kostkę. W szklanej misce układać warstwami przygotowane wcześniej składniki. Moja kompozycja to - kilka różyczek ugotowanego brokuła, ugotowane jajko starte na grubych oczkach, kawałki fety i pomidora, kilka łyżek sosu czosnkowego. Druga warstwa w tej samej kolejności. Na wierzchu sałatkę polałam resztą sosu czosnkowego i posypałam startym jajkiem.




3 komentarze:

  1. Robilam. Dodałam do tego prazony słonecznik. Wyszła przepyszna. Polecam serdecznie.u mnie sos czosnkowy robie z majonezu,jogurtu greckiego lub naturalnego w zależności który mam oraz ząbki czosnku, majeranek, sól i pieprz. Naprawdę salatka godna polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tą sałatkę ale zawsze przegotuje brokuły i jest za miękki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Różyczki brokuła gotuje w osolonej wrzącej wodzie 3 min pod przykrywką, jest super

    OdpowiedzUsuń