środa, 16 grudnia 2020

Ule z herbatników

Moja kolejna wersja uli czyli świątecznych ciasteczek bez pieczenia. Masa z herbatników, mogą być jasne lub ciemne. Nadzienie oczywiście wedle uznania, ja wykorzystałam resztki masy kajmakowej z puszki. Ewentualnie zamiast masy kajmkowej  polecam krem z masła i ajerkoniaku.



składniki:

200 g herbatników, u mnie kakaowe
120 g cukru pudru
65 g miękkiego masła
3-4 krople romatu rumowego
ok 100 g masy kajmakowej
1 suchy wafel tortowy

Z wafla wyciąć małe kułeczka na spód uli, ja wykroiłam za pomocą kieliszka. Herbatniki zmielić na pył. Dodać cukier puder i masło. Masę dokładnie wymieszać i ugnieść aby stała się jednolita. Gdyby była zbyt sypka można dodać trochę masy kajmakowej lub słodkiej śmietanki. Masą wylepiać foremkę od uli. Na środku zrobić wgłębienie na nadzienie. Wgłębienie napełnić masą kajmakową i do spodu ula przykleić kółeczko z wafla. Delikatnie wyjąć ciasteczko z foremki. Z podanych składników wyszło mi 25 uli.

1 komentarz: