poniedziałek, 7 grudnia 2020

Biały blok z herbatników

Wszyscy znamy blok czekoladowy, jest ciemny bo z dodatkiem kakao. A ja dla odmiany zrobiłam wersję białą, bez kakao, z jasnymi i ciemnymi herbatnikami. Na blogu jest już biały blok ale z dodatkiem płatków kukurydzianych jednak wersja z herbatnikami lepsza jak dla mnie.


składniki

250 g masła 
250 ml wody
ok 1/3 szklanki cukru
250 g mleka w proszku
150 g herbatników jasnych, u mnie maślane
100 g herbatników ciemnych (kakaowe)
100 g suszonej żurawiny
ewentualnie dla smaku kilka kropel aromatu rumowego

Herbatniki jasne zmielić na drobno, prawie na płył. Herbatniki ciemne pokruszyć na małe kawałki. Do garnka wlać wodę, dodać cukier i masło, zagotować aby składniki się rozpuściły. Garnek zestawić i dodać suszoną żurawinę oraz mleko w proszku i ewentualny aromat rumowy. Dokładnie wymieszać aby mleko się rozpuściło. Następnie dodać zmielone jasne herbatniki i dokładnie wymieszać aby składniki się połączyły. Na koniec dodać pokruszone ciemne herbatniki i ponownie wymieszać. Masę przełożyć do formy, u mnie keksówka 30x10, wyłożonej folią spożywczą. Wierzch ładnie wyrównać. Po całkowitym wystudzeniu blok można wstawić do lodówki do stężenia. 



5 komentarzy:

  1. Mleko jest słodkie ,a jakby bez cukru zrobić byłoby czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Czym zastąpić mleko w proszku bo nie moge. Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się żę tego produktu niestety nie da się zastąpić, nadaje smak i odpowiednią konsystencję.

      Usuń