czwartek, 23 listopada 2017

Rolada serowa z indykiem i szpinakiem

Rolada serowa to pyszna przekąska, która przyciąga uwagę. Robiłam już wersję z kurczakiem i pieczarkami a teraz przygotowałam inną wersję- z mięsem mielonym z indyka i szpinakiem.

składniki:

250 g żółtego sera
3 jajka
5 kopiastych łyżek majonezu
500 g mięsa mielonego z indyka, ja zmieliłam  udziec
300 g mrożonego szpinaku, ja dałam z własnych zapasów grubosiekany
sól,pieprz
1 ząbek czosnku

Szpinak wrzucić na patelnię i odparować wodę. Odstawić do wystudzenia. Do miski włożyć mięso mielone, dodać wystudzony szpinak oraz ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę. Masę dokładnie wyrobić, do smaku doprawić solą i pieprzem. Gotową masę odstawić.
Przygotować ciasto na roladę. Ser żółty zetrzeć na tarce o grubych oczkach i przełożyć do miski. Dodac jajka i majonez i całośc dokładnie wymieszać. Dużą blachę z piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia. Rozsmarować masę serową. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 160 C i piec ok 15-20 minut aż wierzch się przyrumieni, funkcja termoobieg. Gdy ciasto serowe się zarumieni wystawić z piekarnika i chwilę przestudzić. Następnie na cieście rozłożyć wcześniej przygotowaną mięsną masę. Wzdłuż dłuższego boku zwinąć ciasno w roladę. Następnie roladę zawinąć w papier na którym piekło się ciasto serowe. Całą rolade zawinąć jeszcze w folie aluminiową, końce dobrze zwinąc jak cukierka. Zawinięta roladę ułożyc w piekarniku nagrzanym na 180 C i piec kolejne 30 minut, funkcja termoobieg. Po upieczeniu wystudzić i dobrze schłodzić w lodówce, potem kroić na plastry.

Polecam także:
Roladę szpinakową z wędzonym łososiem
Krakersy z pastą serową


1 komentarz:

  1. Roladki wyglądają pysznie! Z pewnością właśnie tak smakują! :)

    OdpowiedzUsuń