czwartek, 13 maja 2021

Mini zapiekanki na cieście francuskim

Małe zapiekanki na cieście francuskim to pyszna i prosta przekąska, którą szybko się robi. Na ciasto można wrzucić różne składniki. U mnie dwa zestawy-szynka, pomidorek i mozzarella oraz ser pleśniowy i pieczarki. Ciasto posmarowałam domowym keczupem z cukinii. Małe zapiekanki dobrze smakują na ciepło jak i na zimno.
 


składniki:

2 opakowania ciasta francuskiego po 300 g
12 plastrów szynki dojrzewającej
12 pomidorków cherry
12 kulek małej mozzarelli
5-6 pieczarek
150 g serka bawarskiego z przerostem pleśni lub camemberta
domowy keczup
jajko do posmarowania brzegów ciasta
garść listków rukoli


Każdy płat ciasta francuskiego pokroić na 12 prostokątów. Prostokąty ułożyć w odstępach na blaszce z piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia. Każdy mały prostokąt posmarować na środku keczupem. Pomidorki i mozzarellę przekroić na pół. Pieczarki pokroić w plasterki. Ser pokroić w trójkąty lub po prostu porwać na mniejsze kawałki, żeby było 12 kawałków po każdym na każdy kawałek ciasta. Na połowie prostokątów ułożyć na środku plaster zwiniętej w zwitek szynki, obok ułożyć po 2 połówki pomidorka i mozzarelli. Na drugiej części pokrojonego ciasta ułożyć kawałki sera i po 2-3 plasterki pieczarki. Brzegi wystającego ciasta posmarować roztrzepanym jajkiem. Blaszkę wstawić do nagarznego na 210 C piekarnika, funkcja termoobieg, piec aż ciasto się przyrumieni ok 12-15 minut. Można podawać na ciepło lub na zimno. U mnie podane na zimno w towarzystwie listków rukoli.






1 komentarz:

  1. Dopóki nie zobaczyłam tego wpisu nie wiedziałam, że jest to rzecz, której aktualnie najbardziej potrzebuję w życiu. Brakuje mi tylko ciasta francuskiego więc lecę i robię własne zapiekanki :D

    OdpowiedzUsuń