czwartek, 11 grudnia 2014

Pierożki z kapustą i grzybami

Lepienie pierożków coraz lepiej mi wychodzi. Może jeszcze nie wyglądają tak idealnie ale są pyszne i rodzince bardzo smakują. Tym razem wersja wigilijna z kapustką i suszonymi grzybami. Zawsze zapas pierożków dostawałam od mamy ale dostałam cały słój suszonych grzybów więc pierożki zrobiłam sama.

składniki:

ciasto
700 g mąki pszennej, użyłam pszennej typ 500 Młyn Kopytowa
400 ml wrzącej wody
4 łyżki masła
szczypta soli
1 małe jajko ( niekonieczne, ja jak mam to dodam a jak nie mam to nie)

farsz
500 g dobrze odciśniętej kiszonej kapusty
60 g suszonych grzybów (duże kapelusze podgrzybków i prawdziwków)
1 duża cebula
sól,pieprz
majeranek
olej do smażenia

Przygotować farsz do pierogów. Kiszoną kapustę zalać wodą i ugotować do miękkości. Grzybki namoczyć wcześniej w gorącej wodzie i również ugotować do miękkości. Ugotowaną kapustę i grzybki dobrze odcisnąć z nadmiaru płynu i drobno pokroić. Cebulę obrać i pokroić w drobną kosteczkę a następnie zeszklić na oleju. Dodać do kapusty i grzybów. Wszystko dokładnie wymieszać, dodać majeranek oraz sól i pieprz do smaku. Ponownie wymieszać. Ewentualnie zamiast drobno kroić można też wszystko zmielić w maszynce, wedle uznania. Przygotować ciasto. Masło rozpuścić w gorącej wodzie. Mąkę wymieszać ze szczyptą soli a następnie dodać gorącą wodę. Wbić jajko i wszystko wymieszać łyżką. Następnie wszystko przełożyć na stolnicę i zagnieść elastyczne ciasto. Gotowe ciasto odłożyć na 30 minut. Potem ciasto podsypać mąką i cienko rozwałkować. Kubkiem wykrawać koła o średnicy 8-9 cm. Na każde koło nakładać ok łyżeczki farszu i uformować pierogi. Brzegi na zlepieniu ciasta docisnąć widelcem. Gotowe pierogi ugotować we wrzątku z odrobiną soli, gotować ok 5 minut od wypłynięcia. Pierożki podawać z zarumienioną cebulką. Z podanych składników wyszło mi ok 55 pierogów.






Pierogi wigilijne Wigilia 2014

3 komentarze:

  1. Mam już ogromną ochotę na takie świąteczne pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie rozumie a co z maslem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wkradł się mały błąd w składnikach jest masło a w opisie podałam margarynę, trzeba masło rozpuścić w gorącej wodzie, zaraz edytuję :)

      Usuń