czwartek, 3 września 2015

Sos słodko-kwaśny z ananasem

W zeszłym roku po raz pierwszy robiłam do słoików sos słodko-kwaśny z cukinią i cukiniowy sos. Sosiki wyszły pyszne i świetnie sprawdzają się gdy potrzebujemy szybko przygotować obiad. W tym roku polecam inny sos, na bazie z pomidorów z dodatkiem ananasa. Przepis dostałam do czytelniczki mojego bloga. Przyprawy lekko zmodyfikowałam pod swój smak. Sosik jest pycha i chyba trafi do grona przetworów, które będę robić co roku.

składniki: 

3 kg pomidorów u mnie lima
1 kg cebuli
3 marchewki
2-3 duże czerwone papryki
1 puszka ananasów
1 puszka kukurydzy
6 ząbków czosnku
1/2 łyżeczki ostrej papryki
1 łyżka słodkiej papryki
2 łyżki soli
1/2 łyżeczki mielonego pieprzu
1,5 szklanki cukru
1/2 szklanki octu
2 łyżki oleju
2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej

Pomidory spażyć i obrać ze skórki. Pokroić na kawałki i przełożyć do garnka. Cebulę pokroić w drobną kostkę a marchewkę w półplastry. Pokrojone warzywa dodać do pomidorów. Dodać też sól. Garnek wstawić na ogień i gotować ok godziny aby sos zgęstniał od czasu do czasu mieszając.W międzyczasie paprykę pokroić w drobną kostkę. Ząbki czosnku pokroić w plasterki. Ananasa osączyć z zalewy i również pokroić w kostkę, sok z zalewy zostawić. Po godzinie gotowania dodać pokrojoną paprykę, czosnek i anansa, kukurydzę, cukier, ocet, olej i przyprawy. Wymieszać i gotować kolejne pół godziny. Mąkę ziemniaczaną wymieszać w soku z ananasa i wlewać powoli do sosu cały czas mieszając. Sos jeszcze chwilę gotować aby zgęstniał. Gorący przełożyć do słoików. Słoiczki dobrze zakręcić i odstawić do góry dnem, przykryć ręcznikiem i zostawić do wystudzenia.

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Z tej ilości składników wyszło mi 8 słoików o pojemności ponad 500 ml.






Pora na pomidora! Warzywa psiankowate 2015

9 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis. Dziękuję za tak duży wkład w moją akcję psiankowatą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujące połączenie. Dziękuję za kolejny przepis w akcji pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ile ten sos może stać w słoiczkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak każde przetwory cały rok albo i jeszcze dłużej, ja zazwyczaj robie tyle aby zjeść do następnego sezonu na przetwory

      Usuń
  4. Bardzo przydatny przepis uwielbiam sos słodko-kwaśny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dodanie curry do sosu nada mu orientalna nute :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście można dodać, ja niestety curry nie lubię

      Usuń
  6. Ile z tych proporcji wyjdzie sosu? Na ile słoików?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trudno mi powiedzieć dokładnie bo akurat sos wlewałam do słoików o różnej pojemności ale z tego co pamiętam mieliśmy ok 5 obiadków dla naszej trójki

      Usuń