środa, 18 lipca 2018

Ogórki po żydowsku

Sezon ogórkowy trwa. W tym roku wypróbowałam znowu coś nowego. Znalazłam przepis na ogórki po żydowsku, który mnie zaciekawił i musiałam go wypróbować bo bardzo spodobał mi się sposób krojenia ogórków. W internecie pod tą nazwą spotkałam wiele różnych wersji. Nie wiem skąd też taka nazwa ale ważne, że ogóreczki bardzo smaczne. Przepis z którego skorzystałam zaczerpnęłam ze stronki na facebooku Słodko-Słone. Oczywiście co nieco zmieniłam. Od ogórków odkroiłam końcówki, zmodywfikowałam też trochę zalewę pod swój smak i musiałam zrobić jej podwójną porcję.

składniki:

ok 2,2 kg ogórków gruntowych
2 duże cebule
2 łyżki oleju
do każdego słoiczka: kilka zierenek angielskiego ziela, gorczycy i czarnego pieprzu
                                   mała gałązka kopru z nasionami
                                   2 małe ząbki czosnku

zalewa
6 szklanek wody
1,5 szklanki octu 10 %
2 szklanki cukru
2 płaskie łyżeczki soli
2-3 litki laurowe

Cebulę pokroić w piórka i podsmażyć na oleju, smażyć aż cebula zmięknie i zacznie się rumienić. Wystudzić. Do każdego słoiczka na dno włożyć po łyżce podsmażonej cebuli, gałązkę kopru, ząbek czosnku oraz po kilka ziarenek ziele, pieprzu i gorczycy. Ogórki dokładnie umyć i osuszyć. Odkroić końcówki i pokroić na plastry o grubości ok 1,5 -2 cm. Każdy plaster naciąć na krzyż nie przecinając do końca. Pokrojone ogórki ułożyć w słoikach. Na wierzch dać po po ząbku czosnku. Składniki zalewy zagotować. Gorącą zalewą zalać ogórki. Słoiki zakręcić. Wstawić do garnka wyścielonego ściereczką. Zalać wodą na wysokość 2/3 słoika. Pasteryzować aż ogórki zmienią kolor, ok 5 minut od zagotowania. Z podanych składników wyszło mi 8 słoiczków o pojemności ok 500 ml. Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Polecam też:
Ogórki z czosnkiem
Ogórki w zalewie keczupowej
Ogórki w zalewie gyros




RÓBMY PRZETWORY! 5.

4 komentarze: