niedziela, 8 lipca 2018

Sorbet truskawkowy

Sorbet truskawkowy to idealny deser na upalne dni. Prosty w przygotowaniu, jedynie trzeba poczekać aż całość zamarznie. Zamiast zwykłego syropu z wody i cukru można dodać syrop miętowy lub syrop z czarnego bzu. Dzięki temu sorbet zyska ciekawy posmak.




składniki:

1 kg truskawek
1 szklanka wody
2 łyżki soku z cytryny
ok 3/4 szlanki cukru*

Przygotować syrop. Do rondelka wlać wodę i dodać cukier, zagotować. Gotowy syrop wystudzić. Truskawki zmiksować na mus. Dodać sok z cytryny i wystudzony syrop. Wszystko zmiksować i przelać do pojemnika. Pojemnik przykryć i wstawić do zamrażarki. Mrozić ok 5-6 godzin. Co godzinę pojemnik wystawić z zamrażarki i całość zmiksować. Po 5-6 godzinach sorbet jest gotowy. Jeśli sorbet planujemy podać nastepnego dnia i zostawimy na dłużej w zamrażarce to przed podaniem trzeba wystawić z zamrażaki aby trochę odpuścił i dopiero nakładać łyżką do lodów. Masę truskawkową można także wlać do pojedyńczych foremek na lody.
*Ilośc cukru zależy od naszego smaku i od słodkości truskawek.

5 komentarzy:

  1. Coś, co lubię najbardziej. Zastanawiałam się, co mogę zrobić z czarną porzeczką z działki i olśniło mnie - sorbet!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robiłem ostatnio wiśniowy, bo sporo wiśni miałem w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że już nie ma już truskawek, ale spróbuję sorbetu z porzeczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo ale pyszności :)Ja robiłam ostatnio malinowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności.. a już niebawem truskaweczki na tapecie będą:)

    OdpowiedzUsuń