piątek, 23 lutego 2018

Ciasto cygańskie ścieżki

Cygańskie ścieżki to bardzo kolorowe ciasto. Pstrokaty biszkopt na białkach z różnymi dodatkami oraz masa pełna kolorowych galaretek. Całość smaczna i ciekawie się prezentuje. Kolory galaretek można sobie dowolnie skomponować smakowo lub kolorystycznie. Ciasto można dowolnie udekorować polewą czekoladową albo po prostu posypać cukrem pudrem. Można też przekręcić przekrojony biszkopt aby zaprezentować otrzymane w cieście barwne wzory.


składniki:

biszkopt

9 dużych białek
1,5 szklanki cukru
1,5 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka oleju
oraz
3 łyżki suchego maku
1 łyżka kakao
1 kisiel truskawkowy ( bez cukru )
4 żółtka+2 łyżki mąki pszennej

masa z galaretkami
5 galaretek o różnych kolorach ( u mnie żółta, czerwona, niebieska,zielona, filetowa)
400 g serka homogenizowanego waniliowego

Szklanka do odmierzania o pojemności 250 ml.

Przygotować 4 galaretki, najlepiej dzień wcześniej. Ja rozpuściłam czerwoną, zieloną, fioletową i niebieską. Każdą galaretkę rozpuścić osobno w szklance gorącej wody. Przelać do płaskiego naczynia, u mnie talerze do zupy i odstawić do stężenia.

Przygotować biszkopt. Białka ubić na sztywno. Następnie porcjami dodawać cukier. Ubijać aż cukier się rozpuści. Następnie dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz olej. Zmiksować na małych obrotach. Gotową masę podzielić na 4 równe części. Do jednej części dodać 3 łyżki suchego maku. Do drugiej masy dodać 1 łyżkę kakao. Do trzeciej masy dodać kisiel truskawkowy (proszek). Do czwartej masy dodać 4 żółtka i 2 łyżki mąki. Każdą masę dokładnie wymieszać. Blaszkę o wymiarach 35x25 wyłożyć papierem. Na środek blaszki nakładać na przemian po 2-3 łyżki każdej masy. Blaszkę wstawić do piekarnika nagrzanego na 175 C i piec do suchego patyczka, funkcja góra-dół, ok 30-40 minut.

Masa z galaretkami
Serek homogenizowny przygotować wcześniej aby był w temperaturze pokojowej. Ostatnią galaretkę (u mnie żółta) rozpuścić w szlance gorącej wody. Odstawić do wystudzenia. Przygotowane wcześniej stężałe galaretki pokroić w kostkę. Serek homogenizowany przełożyć do miski. Dodać wystudzoną galaretkę żółtą i dokładnie zmiksować. Następnie dodać pokrojone w kostkę galaretki. Delikatnie wymieszać. Zanim przełożymy biszkopt masę wstawić na kilka minut do lodówki aby zgęstniała i zaczęła tężeć.

Złożenie ciasta
Biszkopt przekroić na dwa blaty. W blaszce ułożyć jeden blat ciasta. Na ciasto wyłożyć tężejącą masę z galaretkami. Ładnie wyrównać. Przykryć drugim blatem, dobrze docinąć aby się przykleił. Ciasto odstawić do lodówki na kilka godzin aby masa dobrze stężała. Ciasto dowolnie udekorować, ja polałam polewą czekoladową i posypałam wiórkami kokosowymi.





6 komentarzy:

  1. robiłam podobne; bardzo dekoracyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto zrobione,pychota.Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie robiłam tak kolorowego ciasta. Dziękuję za pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie robiłam tego ciasta, już nie pamiętam nawet jak smakuje :(

    OdpowiedzUsuń
  5. A co się stało z 5 żółtkami?Bo w przepisie już nie ma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się nie stało, one po prostu zostają i można je wykorzystać do innego wypieku.

      Usuń