piątek, 23 sierpnia 2013

Pieczeń z fetą i suszonymi pomidorami

Zamiast kupnych wędlin często goszczą u mnie domowe pieczenia. Urozmaicam je różnymi dodatkami. Ta pyszna pieczeń jest z dodatkiem moich ulubionych suszonych pomidorów i fety. Użyłam mięsa mielonego z łoptaki, łopatkę zmieliłam na dużych oczkach.

składniki:

1,3 kg mięsa mielonego, zmieliłam łopatkę
2  jajka
1  cebula 
1 słoiczek pomidorów suszonych w oleju
4 łyżki bułki tartej
1 kostka fety
1/2 łyżeczki pieprzu czarnego mielonego
2 łyżki oregano 
1 łyżka majeranku
250 ml dowolnego bulionu
sól do smaku

Do miski włożyć mięso mielone, wbić dwa jajka, dodać drobno pokrojoną cebulę. Dodać przyprawy:majeranek, oregano oraz pieprz, drobno pokrojone suszone pomidory oraz bułkę tartą. Wszystko dokładnie wymieszać. Do mięsnej masy dolewać porcjami bulion i cały czas wyrabiać. Doprawić do smaku solą. Gotową masę wstawić do lodówki na 1 godzinkę. Przygotować prostokątną foremkę keksówkę 30x10, natłuścić masłem i posypać tartą bułką. Do foremki włożyć połowę mięsnej masy i ładnie wyrównać. Ser feta pokroić w paski i ułożyć na wierzchu. Ja ułożyłam trzy paski. Wyłożyć drugą część masy, delikatnie dociskać łyżką aby masa powchodziła między fetę i dokładnie wyrównać na wierzchu. Wstawić do nagrzanego na 200 C piekarnika i piec ok 50 minut. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz