piątek, 16 października 2015

Ciasto amerykańskie

To ciasto piekę bardzo często. Jest bardzo proste i szybkie w przygotowaniu. Jabłka mamy dostępne cały rok a pozostałe składniki na pewno znajdą się w każdej kuchni. Ciasto to też znane jest pod nazwą ciasto "salceson". Do ciasta można dodać też bakalie jeśli mamy pod ręką - mogą być rodzynki lub orzechy.




składniki:

5 jajek
3 szklanki mąki pszennej
1,5 szklanki cukru*
3 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody 
1,5 szklanki oleju rzepakowego*
1 kg jabłek

Jabłka obrać ze skórki i pokroić w średnią kostkę, odstawić. Do dużej miski wbić całe jajka, dodać cukier i zmiksować. Następnie dodać kakao, porcjami dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz olej. Nie przepadam za sodą w ciastach więc zastępuję ją proszkiem do pieczenia więc dałam 2 łyżeczki proszku. Miksować aż składniki się połączą. Następnie do masy dodać pokrojone wcześniej jabłka i wymieszać łyżką. Ciasto przełożyć do dużej blaszki (35x25) wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch ładnie wyrównać. Blaszkę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 C i piec do suchego patyczka ok 40-50 minut, funkcja góra dół. Przed podaniem gotowe ciasto posypać cukrem pudrem. Do ciasta można też dodać 1 łyżeczkę cynamonu jeśli ktoś lubi.

* W przepisie jest po 1,5 szklanki cukru i oleju ja jednak zmniejszam tą ilość i daję nieco mniej (tak ok 1,3 szklanki). Kiedys brakło mi składników i dałam po szklance tych składników i też było dobrze.

Polecam też inne ciasta z jabłkami:
Krucha szarlotka z budyniem 
Ciasto z połówkami jabłek



18 komentarzy:

  1. Ja do tego ciasta dodaję jeszcze garść rodzynek, posiekane suszone śliwki i koniecznie posiekanie niezbyt drobno orzechy włoskie.Mniam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. nie lubię takich ciast. za proste, za proszkowe. ale lubię brownie, to amerykanom wychodzi świetnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy ma inny gust i lubi co innego, ja lubie i to ciasto i brownie też :)

      Usuń
  3. Nie jadłam takiego ciasta, jak dla mnie wygląda zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  4. ciaSTO CIESZY SIE W MOJEJ RODZINIE WIELKIM POWODZENIEM...A MOJ WNUCZEK UWIELBIA JE

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas nazywany jest jako Cygański. Ale jest pyszny :) i można dodawać wszystkie owoce:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypróbowany. Pyszny i szybki ☺ a do tego taki mięciutki mmm yyy 😊 dodałam od siebie orzechy i winogrono bo miałam na pozbyciu ale bez tego tex super ☺

    OdpowiedzUsuń
  7. robię takie ale bez jajek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy mozna to ciasto upiec w formie na babke?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem ale chyba bez róznicy jak forma, jednak trzeba by ciasto dzielic bo jest go sporo i wyrsta duża prostokątna blaszka.

      Usuń
  9. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja dodaję jeszcze banany, przyprawę do piernika i cynamon, pychota 😋

    OdpowiedzUsuń
  11. To ciasto Rewelka super.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto smaczne wilgotne ale orzechy muszą być wtedy pyszności czasami polewą wykańczam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię to ciasto zamiast kakao dodaje cynamon 😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Super wykonana stronka. Dziękuję bardzo za przepisy i dokładne opisy. Moniko włożyłaś w to ❤️ i czas. Serdecznie pozdrawiam z pięknego Wolsztyna.🤗👍🌞

    OdpowiedzUsuń