środa, 14 października 2015

Sałatka z białej kapusty wersja z czosnkiem

Niedawno publikowałam przepis na sałatkę z białej kapusty . Dzisiaj mam dla Was kolejny przepis. Sałatka podobna do tamtej bo jest i kapusta i marchewka i papryka ale ta wersja jest z dodatkiem czosnku i z inną zalewą. Mi zdecydowanie lepiej smakuje ta wersja bo bardzo lubię czosnek.

składniki:

2 kg białej kapusty, późna odmiana "kamienna głowa" zbierana jesienią
2 czerwone papryki
4 marchewki
1 duża główka czosnku
2 łyżki soli

zalewa
2 szklanki wody zimnej przefiltrowanej
1 szklanka cukru
1 szklanka oleju
0,5 szklanki octu 10 %

Kapustę drobno pokroić lub poszatkować na szatkownicy do warzyw. Następnie kapustę przełożyć do dużej miski i zasypać solą. Dokładnie wymieszać i odstawić na ok 4 godziny. Paprykę oczyścić z nasion i pokroić w paseczki, marchewkę obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach, czosnek obrać i pokroić w plasterki. Do kapusty dodać przygotowane warzywa i wymieszać. Składniki zalewy zagotować. Gorącą zalewą zalać warzywa i wymieszać, odstawić aż wystygnie, w międzyczasie kilka razy przemieszać. Następnie sałatkę przełożyć do słoików. Warzywa dobrze ugnieść w słoikach. Zalać pozostałą w misce zalewą. Słoiki zakręcić. Przełożyć do garnka wyścielonego ściereczką. Zalać wodą na wysokość 3/4 słoika i pasteryzować 20 minut od zagotowania. Sałatkę włożyłam do słoików o bardzo różnej pojemności, w sumie zapełniłam sałatką słoiki o łącznej pojemności ok 3,6 l.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz