niedziela, 22 maja 2016

Ciasto na kefirze

Polecam Wam kolejny przepis na pyszne ciasto, które jest bardzo proste i szybkie w przygotowaniu. Do ciasta można dodać dowolne owoce sezonowe oraz rabarbar. Ciasto jest bardzo puszyste i wilgotne i nie dość, że szybko się robi to i szybko znika. Na blogu są już dwa takie proste i szybkie ciasta: ciasto na maślance oraz proste ciasto z owocami jednak jak dla mnie zdecydowanie to z kefirem jest najlepsze.

składniki:

3 jajka
1 szklanka cukru
3 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka kefiru
1/2 szklanki oleju rzepakowego

oraz
ok 150 g rabarbaru
ok 200 g małych truskawek
2 łyżki cukru waniliowego

Składniki przygotować wcześniej aby były w temperaturze pokojowej. Do miski wbić jajka. Dodać cukier i utrzeć do białości. Następnie dodać kefir oraz olej. Zmiksować do połączenia składników. Następnie cały czas miksować i porcjami dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Ponownie zmiksować do połączenia składników. Blaszkę 35x25 wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć ciasto. Na cieście ułożyć pokrojony rabarbar oraz truskawki. Na wierzchu posypać cukrem waniliowym. Blaszkę wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C i piec do suchego patyczka ok 30-35 minut, funkcja góra-dół. Przed podaniem posypać jeszcze cukrem pudrem.




45 komentarzy:

  1. te wszystkie ciasta na kefirze, maślance czy kwaśnym mleku maja jedną niezaprzeczalną zaletę a nawet dwie :) są szybkie i wilgotne a to w cieście tego typu cenię sobie bardzo:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie ciasta, są świetne i nadają się do nich każde owoce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy zamast kefiru mogę użyć maślanki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może być i maślanka i jogurt naturalny, jednak na kefirze wydaje mi się że ciasto jest najbardziej delikatne

      Usuń
  4. Zrobiłem ale wyszedł zakalec i nie wiem dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłam wiele razy z różnymi owocami i nigdy nie było zakalca.Czy ciasto pieczone było do suchego patyczka, może w Twoim piekarniku powinno piec się troszke dłużej. Kazdy piekarnik piecze inaczej a podane czasy zawsze są orientacyjne i trzeba dostosowac do własnego piekarnika. Zakalec może tez zrobić się jak damy za dużo owoców szczególnie mrożonych , wtedy za bardzo obciążają ciasto i robi sie zakalec.

      Usuń
  5. po upieczeniu od razu wyciągnąć ciasto z piekarnika,czy uchylić drzwiczki na jakiś czas i dopiero potem wyciągnąć ciasto ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oprócz senika to raczej wszystkie ciasta zawsze wyciągam z piekarnika

      Usuń
  6. pychotka ;) p0lecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. czy moga byc mrozone owoce np maliny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogą być owoce mrożone, tylko najlepiej jakieś mniejsze żeby nie puściły za duzo soku więc malinki będą ok.

      Usuń
  8. Witam bardzo fajny przepis w niedziele spróbuję zrobić ,pieczenie to moja słaba strona wolę gotowač mam nadzieje że mi wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedno z najprostszych ciast więc nie ma opcji aby się nie udało :)

      Usuń
  9. Korzystałam z tego przepisu dałam sam rabarbar :) .Wyszedł pyszny ,smaczny,wysoki urósł bo piekłam w keksowej blaszce ok.55 min .
    Krysia

    OdpowiedzUsuń
  10. Jogurt naturalny mogę użyć?Bo mam bez laktowca w rodzinie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak może być tez jogurt. Polecam też coś podobnego tylko z jogurtem http://moniamieszaigotuje.blogspot.com/2017/05/ciasto-jogurtowe-z-rabarbarem-i.html

      Usuń
  11. Dzisiaj zrobiłam rewelacja. Dzięki za przepis 😉

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam.Czy zamiast oleju rzepakowego mogę dać słonecznikowy?

    OdpowiedzUsuń
  13. Upiekłam i wyszedł zakalec :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może za dużo owoców i ciasto nie poradziło albo po prostu za krótko pieczone-każdy piekarnik piecze inaczej? Ja mistrzynią wypieków nie jestem ale to ciasto piekłam tak dużo razy, to mój numer jeden wśród ciast-szybko się robi i można dać dowolne owoce i zawsze wyszło więc nawet nie wiem co mogło być przyczyną zakalca.

      Usuń
  14. Witam czy zamiasy maki przennej mozma dodax.inna.mp razowa orzechowa kokosowa i czy zamoast.oleju rzepakowego mozna dodac olej kokosowy pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej kokosowy myślę, że może być ale co do mąki to nie wiem nie używam takich mąk do wypieku ciast.

      Usuń
  15. Właśnie włożyłam to ciasto do piekarnika. A to jest moj pierwszy wypiek. Zobaczymy czy sie uda :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wczoraj robilam, przykro mi ale nie polecam. Nie wiem skad w przepisie 3 szklanki maki - ciasto wychodzi tak geste ze nie da sie tego zmiksowac. No chyba ze miala Pani na mysli 3 szklanki 200ml...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o szklankę klasyczną choc podejrzewam że jakby zamienić na tą mniejsza 200 ml i odmierzać nią wszystkie składniki to też pewnie by wyszło. Owszem ciasto jest gęste ale nie na tyle aby nie dało się go wymieszać mikserem.

      Usuń
  17. Można dać na wierzch kruszonkę

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzisiaj piekłam-ciasto pycha !!!! Ale na taką blaszkę jak Pani pisze to dla mnie ciasto za cienkie.Ale poza tym godne polecenia,następnym razem upiekę na mniejszej blaszce.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Szybkie ,pyszne , wilgotne i puszyste ciasto ,dodałam kubek kefiru 400 ml i kruszonkę , bo lubię , owoce -jabłko , brzoskwinia, maliny, jagody
    Po upieczeniu polukrowałam lukrem cytrynowym
    Po prostu genialne ciasto
    dzięki

    OdpowiedzUsuń
  20. Robiłam już dwa razy :-) za pierwszym razem wyszło super cała blaszka zniknęła w mig
    Za drugim razem wyszedł zakalec :-( ale pewnie coś źle zrobiłam.
    Pozdrawiam
    Sagusa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób narzeka, że w tych prostych przepisach wychodzi im zakalec. Podejrzewam że to jest wina owoców, może za dużo lub zbyt soczyste i za ciężkie dla ciasta. Ja nawet robiłam to ciasto z mrożonymi owocami (daje mniej i małe owoce) i zawsze wychodzi. U mnie na szczęście takie ciasta wychodza natomiast nie mam reki do biszkoptów. Także pozostaje próbować i ćwiczyć :)

      Usuń
  21. Absolutna kicha! Wielki, prawie w 80% zakalec!!!
    Mam 41 lat i ogromne doświadczenie w kuchni, pieczenie i gotowanie, to moja pasja. Ale ciasto to, to kicha. Nie polecam. Szkoda pracy i składników! Pierwszy raz (!!!) w życiu mi ciasto nie wyszło.
    Teresa P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, czytając komentarze to ciasto jednym się udaje drugim nie. Ja niestety nie ma dużej wiedzy cukierniczej i nie umiem powiedziać jaka jest przyczyna tego że nie wychodzi bo jak widać wychodzi i wiele osób jest zadowolonych. Nie potrafię piec tortów, ciasta z kremami mi nie wychodzą natomiast co ciasto jest u mnie zawsze pewniakiem.

      Usuń
  22. Ciasto super, takie jak lubię. Ułatwiłam przepis, wszystkie składniki wrzuciłam do miski i wymieszałam łyżka. Dałam mniej mąki (2szklanki), bo więcej akurat nie miałam, na wierzch gruszki. Piekłam w tortownicy ok. 50 minut. Pięknie wyrosło, zero zakalca ☺️

    OdpowiedzUsuń
  23. Właśnie natrafiłam na to ciastko kefirkowe i postanowiłam je upiec, tyle że ja dodałam pokrojone ananasy z puszki...
    Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piekę i mam nadziwję że będzie jak z obrazka

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciasto wyszło super. Jeśli nie wychodzi to najprawdopodobniej wina zbyt długiego miksowania składników. Ciasta na kefirze, jogurcie tego nie lubią. Miksuje cukier z jajkami, a później tylko chwilę do połączenia składników. Wysypuję mąkę z proszkiem do pieczenia i mieszam łyżką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak robię,z mąką wymieszałam szpatułką, a poza tym piekłam dłużej o prawie 40 min niż w przepisie, do suchego patyczka,bo robiłam w tortownicy i było wyższe, więc wymagało dłuższego pieczenia.

      Usuń
  26. Watro,aby ilość mocno soczystych owoców była mniejsza a składniki miały temperaturę pokojową,szczególnie w przypadku ciast pieczonych na kefirze,maślance czy jogurcie. To zmniejsza szanse zakalca. Przetestowałam we własnej kuchni :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak owoce mają duże znaczenie bo jak są soczyste to ciasto ich nie poradzi i jeszcze puszczają dużo soku, tutaj jest rabarbar a on racze mocno soczysty nie jest i do tego małe truskawki.

      Usuń
  27. Czy może być pieczone w prodiżu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak, nie posiadam więc nie wiem dokładnie.

      Usuń
  28. Pychotka. Ciasto na kefirze z owocami zawsze wychodzi jest mięciutkie, smakuje całej rodzinie. Wspaniały przepis dla pań które uczą się piec. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń