środa, 6 listopada 2013

Przetwory - buraczki z cebulą i papryką

Zapraszam na moje ostatnie przetwory z 10% octem Jamar. Jestem bardzo zadowolona ze miałam okazje wypróbować ocet Jamar i bardzo go polecam. Mam nadzieję że w przyszłym roku jak będę robić przetwory znajdę go na sklepowych półkach. Ocet ten okazał się idealny do przetworów ponieważ nie był taki bardzo kwaśny w smaku dzięki temu przetwory były łagodne. Ja nie lubę mocno octowych przetworów i często robiąc przetwory już  z góry wiedziałam co będzie więc dawałam trochę mniej octu niż było w przepisie. W przypadku tego octu nie musiałam zniejszać dawki a przetwory w smaku wychodziły idealne. Buraczki z cebulą i papryką robię co roku, to jeden z naszych ulubionych dodatków do obiadu.

składniki:

3 kg buraczków czerwonych
300 g cebuli
300 g papryki
1 szklanka cukru
1 szklanka oleju
1 szklanka octu 10 % Jamar
1 łyżka soli

Buraczki umyć i ugotować, obrać ze skórki i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Ja daję 3 kg już ugotowanych, obranych. Cebulę i paprykę pokroić w drobną kostkę. Wszystko dokładnie wymieszać. Olej zagotować z octem, cukrem i solą. Zalewę przestudzić i letnią zalać wymieszane warzywa. Dokładnie wymieszać i odstawić na 1 godzinkę. Potem masę przełożyć do słoiczków. Słoiki wstawić do garnka, zalać wodą na wysokość 3/4 słoika i pasteryzować ok 15 minut od zagotowania.

Szklanka do odmierzania o pojemności 250 ml.
Z tej ilości składników wychodzi ok 8 słoików o pojemności ok 500 ml.





1 komentarz: