wtorek, 8 maja 2018

Roladki z fetą otulone ciastem francuskim

Taka moja wariacja obiadowa z mięskiem mielonym w roli głównej. Zrobiłam roladki a w środek włożyłam kawałek fety. Całą roladkę owinęłam paskiem ciasta francuskiego. Wyszło mi coś fajnego i pysznego.



składniki:

900 g karkówki
1 sucha bułka kajzerka namoczona w mleku
sól,pieprz
oregano
ok 200 g sera feta w kawałku
1 opakowanie ciasta fracuskiego (300g)
białko do posmarowania
czarny sezam

Karkówkę zmielić. Do mięsa dodać odciśniętą namoczoną bułkę i całość dobrze wyrobić. Doprawić do smaku solą, pieprzem i oregano. Ser feta pokroić w paski o grubości ok 1 cm i długości ok 5-6 cm, u mnie wyszło 9 pasków. Mięsną masę także podzielić na 9 w miarę równych części. Każdy pasek sera oblepić dokładnie mięsną masą formując podłużną roladkę. Ciasto francuskie pokroić wzdłuż krótszego boku na paski o szerokości ok 1,5 -2 cm, pozostałe ciasto można wykorzystać do czegoś innego. Każdą roladkę owinąć paskiem ciasta francuskiego tak aby ciasto nie zachodziło na siebie, roladka nie jest cała dokładnie owinięta ciastem. Następnie ciasto na wierzchu roladki posmarować białkiem i posypać czarnym sezamem. Roladki ułożyć na kratce, kratkę wcześniej posmarować olejem. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 175 C i piec ok 30 minut aż ciasto sie przyrumieni. Pod kratkę podstawić blaszkę ponieważ mięso podczas pieczenia puści soki. Gotowe roladki podawać z dowolnymi dodatkami, u mnie pieczone warzywa i sos czosnkowy.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz