poniedziałek, 1 grudnia 2014

Zupa cebulowa zapiekana pod ciastem francuskim

Pyszna rozgrzewająca zupka w sam raz na takie zimne dni jak teraz. Zupkę zapiekłam pod ciastem francuskim - taka wersja bardzo zasmakowała mojej rodzince.

składniki: 

600 g cebuli
masło do smażenia
0,5 szklanki białego wytrawnego wina
0,7 l bulionu ( użyłam bulionu z mięska wieprzowego)
tymianek
opakowanie ciasta francuskiego 275 g
starty ser żółty

Cebulę obrać i pokroić w pół plastry. W garnku rozpuścić masło i dodać cebulę, smażyć na wolnym ogniu często mieszając aż cebula lekko zbrązowieje. Cebula musi nabrać brązowej barwy, ale nie może być przypalona bo zupa będzie potem gorzka. Następnie wlać białe wino i gotować, aż wino prawie odparuje. Następnie wlać bulion, dodać tymianek, ja dałam ok pół łyżeczki i gotować ok 15 minut. Następnie zupę przelać do kokilek, u mnie wyszły 4 o pojemności 250 ml. Na wierzchu zupę posypać startym serem żółtym. Z ciasta francuskiego wyciąć koła o średnicy o 1 cm szerszej niż kokilki. Aby było szybciej mogą być też kwadraty ale koła ładniej sie prezentują na kokilce. Ciastem nakryć zupe. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 200 C i zapiekać ok 20-30 minut aż ciasto się zarumieni. Ścinki ciasta francuskiego można sobie dowolnie wykorzystać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz