sobota, 7 lutego 2015

Sałatka z marynowanymi pieczarkami

Sałatka z cyklu czyszczenie szafek. W szafce od dawna stał słoik marynowanych pieczarek, znalazłam też czerwoną fasolę oraz woreczek ryżu. Dodałam fasolkę z własnych zapasów oraz trochę żółtego sera i tak powstała ta pyszna sałatka.


składniki:

1 średni słoik marynowanych pieczarek (700ml)
1 słoiczek zielonej fasolki szparagowej (500 ml)
1 puszka czerwonej fasoli
1 woreczek brązowego ryżu
250 g żółtego sera
4 łyżki posiekanej natki pietruszki
4 łyżki majonezu

Ryż ugotować, osączyć i wystudzić. Czerwoną fasolę przepłukać i osączyć na sicie. Zieloną fasolkę konserwową pokroić na mniejsze kawałki. Pieczarki drobno pokroić, moje były małe więc przekroiłam na cztery. Ser żółty pokroić w drobną kostkę. Wszystkie przygotowane składniki dokładnie wymieszać z posiekaną natką pietruszki. Następnie połączyć z majonezem.


3 komentarze:

  1. ten przepis jest mega, musimy wypróbować
    zapraszamy do nas
    blotodlazuchwalych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. PYCHOTKA;) ZAPRASZAM NA SAŁATKĘ SZYNKOWA:POZDRAWIAM
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/03/saatka-szynkowa-siostry-anastazji.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest meKradnę, tylko że ja wzięłam fasolkę świeżą (można z mrożonki) - ugotowaną al dente i dodałam jeszcze 1 łodygę selera naciowego i 1/2 strąka czerwonej papryki (czerwony kolor papryki fajnie kontrastuje z zielenią fasolki) i szczypiorek! Wychodzi super-sałatka - właściwie to jest "sałatka obiadowa" - ma wszystkie składniki odżywcze i jest bardzo smaczna, a przy tym mało kaloryczna(stosunkowo, zależy też, jaki bierzemy ser: może być gouda, ale cheddar będzie bardziej kaloryczny - muszę przetestowaćz tartym "na grubo" cheddarem!)

    OdpowiedzUsuń