środa, 16 marca 2016

Omlet kokosowy

Dawno nie robiłam żadnego omletu na śniadanko. Gdy tylko wspomniałam o omlecie córeczka od razu się ucieszyła. Więc zrobiłam puszysty omlecik na słodko z dodatkiem wiórek kokosowych. Pyszne i szybkie śniadanko na ciepło.

składniki:

2 jajka
szczypta soli
1 łyżka cukru
1 łyżka mąki
1 czubata łyżka wiórek kokosowych
2 łyżki mleka
masło klarowane do smażenia

Białka oddzielić od żółtek i ubić na puszystą pianą z dodatkiem soli. Następnie cały czas ubijać i dodawać po kolei cukier, żółtka, mąkę, wiórki kokosowe i mleko. Rozgrzać dobrze patelnię z odrobiną masła i wlać masę. Ogień zmniejszyć na średni. Smażyć aż omlet dobrze przyrumieni się od spodu, trzeba sprawdzać podwadzając łopatką. Następnie omlet zsunąć na talerz, nakryć patelnią i obrócić omlet na drugą stronę. Znowu smażyć aż omlet przyrumieni się z drugiej strony. Potem zsunąć na talerz i podawać z dowolnym dodatkiem owocowym, u mnie frużelina wiśniowa.

2 komentarze:

  1. A u mnie chleb z nutą kokosa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Omlet wyszedł rewelacyjny. Nie lubię szczególnie jajek, ale w tej formie – naprawdę mi smakowało Nigdy bym nie wpadł na to, aby zrobić kokosowego omleta. Myślałem, że to połączenie „nie bardzo”, ale miło się zaskoczyłem!

    OdpowiedzUsuń