sobota, 20 września 2014

Ucierane ciasto z malinami

Polecam szybkie i proste ciacho z malinkami. Słodkie ciasto wspaniale komponuje się z kwaskowatymi owocami. Ciacho jest idealne do herbatki:) To pierwszy wpis, w którym zaczynam testowanie mąk z Młynu Kopytowa. O młynie a także o ich produktach możecie poczytać tutaj.



składniki:

230 g masła
1 szklanka cukru
1,5 szklanki mąki, użyłam pszennej typ 500 z Młynu Kopytowa
4 jajka
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia, użyłam Wodzisław
maliny ok 300 g
3 łyżki brązowego cukru

Składniki przygotować wcześniej aby były w temperaturze pokojowej. Tortownicę o średnicy 24 cm natłuścić i posypać tartą bułką. Masło utrzeć z cukrem na puszysta masę. Następnie dodawać po jednym jajku, cały czas ucierać. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i dokładnie wymieszać mikserem na gładką masę. Gotowe ciasto przełożyć do tortownicy. Na wierzchu ułożyć maliny (dałam też kilka ostatnich już jeżynek) lekko wciskając w ciasto. Maliny posypać brązowym cukrem. Wstawić do piekarnika i piec ok 45 minut na 175 C aż ciasto ładnie się zarumieni. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

Polecam też: Ciasto podwójnie malinowe




4 komentarze:

  1. Jakie fajne i wyrośnięte ciasto. Aż mi się zachciało do kawki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, zjadłabym sobie kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobilam wg przepisu, ale owoce zlecialy na samo dno:( dlaczego?
    Ale w smaku pyszne!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a owoce były świeże czy mrożone? i przede wszystkim jakie to owoce? może były za cieżkie i po prostu opadły, ja dałam świeże małe malinki gdzieniegdzie opadły do połowy ciasta ale nie do samego dna

      Usuń