czwartek, 22 stycznia 2015

Zapiekanki z szynką i pieczarkami

Takie proste zapiekanki wszyscy znamy i lubimy. Na bułce możemy zapiec różne składniki, te które lubimy lub takie co zalegają nam w lodówce.  Do zapiekanek można wykorzystać czerstwe pieczywo, zamiast bułek możemy użyć bagietki czy też zwykłego chleba. Ja proponuję dziś klasyczne dodatki - pieczarki, szynka,cebula i ser. 

składniki:

4 bułki kajzerki
300 g pieczarek
2 cebule
150 g szynki lub innej chudej wędliny
250 g żółtego sera
przyprawa do pizzy
olej do smażenia
słodka papryka
masło do posmarowania bułek

Pieczarki zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Cebule obrać i pokroić w drobną kostkę. Rozgrzać patelnię z olejem i zeszklić cebulę. Następnie dodać starte pieczarki. Smażyć aż pieczarki odparują wodę. Szynkę drobno pokroić, ja miałam w plasterkach więc pokroiłam w paseczki. Ser żółty zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Do przesmażonych pieczarek dodać pokrojoną szynkę i garść startego sera. Wszystko wymieszać do smaku doprawić przyprawą do pizzy. Bułki przekroić na pół i posmarować cienko masłem. Na bułkach ułożyć przygotowany farsz. Na wierzchu posypać startym serem i posypać słodką papryką. Zapiekanki ułożyć na blaszce i wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C. Zapiekać ok 10-15 minut aż ser się dobrze rozpuści. Podawać z keczupem.

6 komentarzy:

  1. Monia twoje przepisy są nieziemsko smaczne! Udostępniam bloga wszystkim znajomym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja kuchnia prosta i smaczna, cieszę się że smakuje też innym :)

      Usuń
  2. Ja robię trochę inaczej, a mianowicie wydrążam miękki środek z bułki i dodaję go do farszu.Puste bułeczki wypełniam farszem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie zapiekanki, tylko ja swoje posypuję z wierzchu ziołami np. prowansalskimi :)

    OdpowiedzUsuń