sobota, 29 października 2016

Zupa krem z pasternaku

W tym roku po raz pierwszy zasiałam pasternak. Było bardzo sucho ale trochę go urosło. Pasternak często w przyprawach zastępuje pietruszkę jest jednak mało aromatyczny. Jak spróbowałam go na surowo to wydawał mi się właściwie bez smaku i bałam się, że moja zupka nie będzie miała żadnego smaku. Jednak pasternak pod wpływem temperatury zaczął wydzielać delikatny zapach i w sumie wyszła bardzo smaczna zupka o delikatnym smaku pietruszkowym.

składniki:

600 g obranego pasternaku
200 g obranych ziemniaków
1 cebula
2 łyżki masła klarowanego
ok 1,7 l bulionu ( u mnie mięso-warzywny)
kawałek cienkiej wiejskiej kiełbaski
natka pietruszki do posypania

Pasternak i ziemniaki pokroić w większą kostkę. Cebulę pokroić w małą kostkę. Na patelni rozgrzać masło. Zeszklić cebulę a następnie dodać pokrojony pasternak i ziemniaki. Warzywa chwilę razem smażyć. Następnie zalać bulionem i ugotować do miękkości. Garnek zestawić z ognia i zawartość zmiksować na gładki krem. Jeśli krem wyjdzie zbyt gęsty należy dolać jeszcze bulionu. Cienką kiełbasę pokroić na cienkie plasterki i przyrumienić na patelni. Zupkę podawać z podsmażonymi plasterkami kiełbaski i posypaną natką pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz