poniedziałek, 19 października 2020

Ciasto sypane z owocami

Chciało się coś słodkiego więc wyszperałam składniki na szarlotkę sypaną. Miałam jednak za mało jabłek i część zastąpiłam malinami i jeszcze dorzuciłam kilka przywiędniętych już borówek amerykańskich. Bałam się, że maliny będą zbyt wodniste ale na warstwę dałam ich mniej niż jabłek, poza tym były drobne. Ciasto wyszło ładne i zwarte, dużo lepsze niż z samymi jabłkami.


składniki:

1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka kaszy manny
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
500 g obranych jabłek
350 g malin i borówek amerykańskich
150 g zimnego lub zamrożonego masła

Wszystkie suche składniki czyli mąkę, kaszę, cukier, sól i proszek do pieczenia wymieszać dokładnie w misce. Tortownicę o średnicy 24 cm natłuścić masłem i posypać bułką tartą. Na dno tortownicy wysypać równomiernie 1/3 sypkich składników. Na sypkie składniki rozłożyć starte na grubych oczkach jabłka. Następnie na jabłka rozsypać połowę pozostałych sypkich składników. Rozłożyć wartwę malin z borówkami. I na owoce reszta sypkich składników. Na wierzch zetrzeć zimne masło. Tortownice wstawić do nagarznego piekarnika na 180 C i  piec aż wierzch ładnie się przyrumieni ok 50-60 minut.

2 komentarze:

  1. Najsmaczniejsze są te najprostsze ciasta w przygotowaniu :) poprosimy o kawałek do popołudniowej kawy

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały przepis zapraszam na blog https://mojewyroby.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń