środa, 17 lutego 2016

Krupnik z pęczakiem

Naszła mnie ochota na krupnik ale akurat nie miałam żadnej kaszy jęczmiennej łamanej więc dodałam całą czyli pęczak. Zupka wyszła przepyszna i w takim wydaniu zdecydowanie lepiej mi smakuje. Ogólnie ostatnio pęczak bardzo mi zasmakował i podaje go do obiadu zamiast ziemniaków.





























składniki:

2,5 l bulionu drobiowego ( ugotowałam na skrzydełkach)
1 szklanka pęczaku (szklanka 250 ml)
2 marchewki
800 g ziemniaków
3 łyżki posiekanej natki pietruszki
1/2 szklanki mleka

Ziemniaki i marchewkę obrać. Ziemniaki pokroić w kostkę a marchewkę w plasterki. Pęczak przepłukać pod bieżącą wodą. Pokrojone warzywa przełożyć do garnka zalać bulionem i zagotować. Następnie dodać pęczak i gotować aż warzywa i kasza będą miękkie. Od czasu do czasu przemieszać aby kasza nie przywarła do dna. Garnek zestawić z ognia dodać natkę pietruszki i mleko. Wymieszać i można nakładać na talerze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz