czwartek, 16 czerwca 2016

Rurki z ciasta francuskiego z kremem truskawkowym

Wreszcie dorobiłam się foremek do rurek i oczywiście od razu musiałam je wypróbować. Na pierwszy raz postanowiłam zrobić rureczki z gotowego ciasta francuskiego. Nadziałam je pysznym kremem truskawkowym. Napiekłam, naowijałam się a one migiem zniknęły :)

składniki:

2 opakowania ciasta francuskiego po 300 g
1 galaretka truskawkowa
300 ml śmietanki 30%
200 g truskawek
1 jajko
cukier waniliowy do posypania

Ciasto francuskie wyjąć wcześniej z lodówki aby trochę się ogrzało ok 20-30 minut, dzięki temu będzie ładnie się nawijać na foremki. Następnie pokroić wzdłuż krótszego boku na paski o szerokości ok 1,5-2 cm. Paski ciasta nawijać na foremki do rurek zaczynając od cieńszego końca tak aby ciasto na siebie nachodziło. Nawinięte na rurki ciasto ułożyć na dużej blaszce z piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia. Posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać cukrem waniliowym. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 200 C i piec aż rurki dobrze się zrumienią, funkcja termoobieg. Upieczone rureczki jeszcze ciepłe ściągnąć z foremek i ułożyć na desce do wystudzenia. Galaretkę truskawkową rozpuścić w 3/4 szklanki wody i odstawić do wystudzenia. Truskawki zmiksować na mus. Śmietankę ubić na sztywno. Połączyć ze zmiksowanymi truskawkami i wystudzoną galaretką. Masę wstawić do lodówki aby lekko stężała, dzięki temu nie będzie wypływać z rurek. Za pomocą szprycy napełnić masą wystudzone rurki. Gotowe rureczki można od razu zajadać lub wstawić jeszcze do lodówki aby krem całkowicie stężał. Z podanych składników wyszło mi ok 30 rureczek.


Milion smaków truskawek - edycja trzecia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz