środa, 28 grudnia 2016

Śledzie w sosie tatarskim

Śledzie schodzą u nas jak ciepłe bułeczki. Jedne się kończą a ja robię następne. Tym razem połączyłam śledzie z sosem tatarskim. Sos ten jest świetnym dodatkiem do jajek oraz wędlin ale także doskonale komponuje się ze śledziami. Śledziki są pyszne od razu po przygotowaniu ale najlepsze są jak się dobrze przegryzą.

składniki:

500 g filetów śledziowych solonych
2 kiszone ogórki
1 mała czerwona cebula
1/2 małego słoiczka marynowanych grzybków lub pieczarek
10 łyżek majonezu
1 łyżka musztardy sarepskiej
1 łyżka tartego chrzanu, u mnie ze słoiczka
2 łyżki jogurtu naturalnego
1 łyżka posiekanej natki pietruszki

Filety śledziowe wcześniej wymoczyć aby pozbyć się słonego smaku. Do miski przełożyć majonez, jogurt, chrzan i musztardę. Dokładnie wymieszać. Ogórki kiszone i cebulkę pokroić w drobną kosteczkę. Marynowane pieczarki osączyć i również drobno pokroić. Pokrojone składniki przełożyć do miski z majonezem. Dodać także posiekaną natkę pietruszki i dokładnie wymieszać. Wymoczone śledzie pokroić na małe kawałki. Dodać do sosu i dokładnie wymieszać. Odstawić do lodówki na 24 godziny aby smaki się przegryzły. Ja zawsze śledziki przechowuje w lodówce w szklanej misce lub słoju.



3 komentarze:

  1. Sałatka super, robiłam na święta i wszystkim bardzo smakowała, skończyła się jako pierwsza na stole :) na sylwestra jutro u mnie również zagości ;) polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. czy mogą być śledzie z zalewy octowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie lubię z zalewy octowej ale jak ktos takie woli to moga być.

      Usuń