piątek, 8 czerwca 2018

Pieczeń z indyka z serem i szpinakiem

W planach miałam upiec pieczeń z suszonymi pomidorami ale pomidory zniknęły z szafki w tajmniczych okolicznościach więc musiałam wykombinować coś innego. Miałam trochę listków świeżego szpinaku oraz żółty ser więc trafiły do mięsnej masy. I bardzo fajnie sprawdziły sie jako dodatek a przy okazji pieczeń pięknie prezentuje się w przekroju.



składniki:

1 kg udźca z indyka bez kości i skóry
150 g świeżego szpinaku
200 g żółtego sera
sól,pieprz do smaku
1 łyżka oleju

Udziec indyka zmielić. Szpinak drobno posiekać i podsmażyć na oleju aby zmniejszył swoją objętość. Ser żółty pokroić w drobną kostkę. Do zmielonego mięsa dodać podsmażony szpinak oraz pokrojony ser. Do smaku doprawić solą i pieprzem, ja dałam płaską łyżeczkę soli oraz 1/3 łyżeczki pieprzu. Masę dokładnie wyrobić. Keksówkę 30x10 natłuścić masłem i przełożyć mięsną masę. Każdą warstwę dokładnie ubić. Wierzch ładnie wyrównać łyżką. Foremkę wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C i piec ok 50-60 minut, funkcja góra-dół. Po wystudzeniu wyjąć z foremki i schłodzić w lodówce.



1 komentarz:

  1. Pysznie wygląda ta pieczeń. Muszę spróbować tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń