poniedziałek, 3 września 2018

Cukinia faszerowana mięsem i pęczakiem

Cukinia faszerowana nigdy mi się nie znudzi. Nadziewałam ją już wieloma różnościami. Zawsze lubię ją nadziać na bogato aby całość stanowiła już cały posiłek. W tej wersji jest mięso mielone z dodatkiem pęczaku. Takie cukinie można podać same, z sosem czosnkowym, myślę że też idealnie pasowałby sos pieczarkowy.




składniki:

3 cukinie po ok 800 g
1 szklanka pęczaku
1 duża cebula
650 g mięsa mielonego, ja zmieliłam udziec z indyka
sól,pieprz
majeranek
olej do smażenia
ser żółty do posypania ok 250 g

Cukinie dokładnie umyć i osuszyć. Odkroić końcówki. Przekroić wzdłuż na pół. Wydrążyć miękki miąższ z pestkami. Wydrążone cukinie lekko posolić i odłożyć na ściereczkę skórką do góry. Przygotować farsz. Pęczak ugotować, wystudzić. Cebulę pokroić w drobną kostkę. Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju i zrumienić pokrojoną cebulę. Wystudzić. Do cebuli dodać pęczak i wymieszać. Następnie dodać mięso mielone .Wszystko dokładnie wymieszać. Do smaku doprawić solą, pieprzem oraz majerankiem. Gotowym farszem nadziać wydrązone półówki cukinii. Ułożyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C i zapiekać ok 25-30 miut, aż cukinia będzie miękka, funkcja termoobieg. Na 10 minut przed końcem pieczenia posypać startym serem. 


1 komentarz:

  1. Akurat czeka na mnie dorodna cukinia, więc chętnie spróbuję tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń