poniedziałek, 21 października 2019

Ciasto jogurtowe kubeczkowe

Kolejne ciasto z cyklu tych prostych i szybkich. Do odmierzania składników używamy kubeczka po dużym jogucie. Owoce oczywiście wedle sezonu mogą być różne. U mnie jeszcze dodatkowo kruszonka ale może być i bez.

składniki:

1 duży kubek jogurtu (może być 330 g lub 400 g)

3 kubki mąki pszennej
1 kubek cukru
1 kubek oleju 
5 jajek
2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
ok 700 g owoców, u mnie śliwki i borówki

kruszonka
75 mąki pszennej
50 g cukru
50 g zimnego masła

Składniki na ciasto przygotować wcześniej aby były w temperaturze pokojowej. Do miski przełożyć jogurt. Kubeczek umyć i użyć go do odmierzania pozostałych składników. Do jogurtu dodać olej i jajka. W drugiej misce wymieszać mąkę, cukier i proszek do pieczenia. Następnie połączyć zawartośc dwóch misek. Masę przełożyć do blaszki 35x25 wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu ułożyć owoce, ja dałam głównie śliwki i 2 garście borówek amerykańskich.  Śliwki ułożyłam na cieście skórką do dołu. Składniki kruszonki rozetrzeć w palcach i posypać owoce. Jak ktoś lubi dużo kruszonki to składniki podwoić. Blaszkę wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C i piec do suchego patyczka , ok 45-50 minut, funkcja góra dół.


7 komentarzy:

  1. Ja często gotuje i piekę "na oko", więc taki przepis jest akurat dla mnie ;) Prosty i swojski :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie gotowanie również na oko i zawsze wyjdzie jednak przy ciastach raczej trzymam się proporcji bo są przepisy w których kilka gram nic nie zmienia ale są i takie gdzie jednak te kilka gram robi różnicę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kubek oleju - czy aby nie za dużo tego Oleju❓❓❓

    OdpowiedzUsuń
  4. Wreszcie odnalazłam przepis .Dziekuje. Nadaje się do kokosanek

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam; nie mieszkam w Polsce i nie mam takiego kubka o takiej proporcji ; jak to odmierzac :dziekuje za podpowiedz ; pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie są dostępne? Jak jakis mniejszy np. 150 g to zrobic składniki razy 2 odmierzając tym mniejszym kubkiem.

      Usuń